Boeken algemeen

zaterdag 29 april 2017

Mijn niet zo perfecte leven - Sophie Kinsella

Overdag lees ik het liefst een papieren boek, terwijl ik 's avonds voor ik ga slapen voor het gemak liever op mijn e-reader lees.
Deze week begon ik in Mijn niet zo perfecte leven. Ik vond hem zo leuk, dat ik er overdag in verder gegaan ben.

Waar gaat het boek over:

Katie Brenner komt van het Engelse platteland, maar haar grote droom is om het te maken in de reclamewereld van het flitsende Londen. 
Daarvoor moet ze eerst wel een minder goed betaalde baan met een gestreste baas en een klein kamertje op de koop toe nemen. Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen... 

Tot die tijd post ze op Instagram foto's van haar droomwereld en laat iedereen denken dat het haar wereld is. 

Voordat Katie, die zich in Londen Cat laat noemen, het kan maken, wordt ze ontslagen. Geld voor haar kamer en normaal eten is er niet. Een nieuwe baan evenmin.
Er is maar één oplossing: Terug naar Somerset, naar haar vader en stiefmoeder. Zij kunnen haar hulp en ideeën goed gebruiken op hun glamping.
Katie verwelkomt iedere gast even hartelijk, totdat er een wat minder welkome gast verschijnt en Katie alleen nog maar aan wraak kan denken.

Mijn mening:

Ik heb echt hardop gelachen om dit boek, de humor die kenmerkend is voor de andere boeken van Sophie Kinsella, is ook hier terug te vinden. Behalve dat het vaak grappig was, wilde ik ook graag weten hoe het af zou lopen.
Het verhaal was niet geheel onvoorspelbaar, maar dat is wat mij betreft ook geen must voor een roman als dit. Af en toe is een boek dat lekker ontspannen wegleest en waarvan je verwacht dat het wel goed zal komen erg lekker. Just sit back and read.

De vonken die Katie op een gegeven moment voelde, kwamen niet echt over. Daarvoor gaat Sophie Kinsella te weinig gedetailleerd te werk, terwijl ze op andere punten in het verhaal juist veel gedetailleerder is. 

Katie is een leuk personage, ik leefde erg met haar mee en hoopte dat ze uiteindelijk zou krijgen wat ze verdiende.  

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Mijn niet zo perfecte leven
auteur: Sophie Kinsella
Oorspronkelijke titel: My Not So Perfect Life
vertaling: Mariette van Gelder
uitgeverij: The House of Books
ISBN: 978 90 443 4821 7 (e-book)
aantal pagina's: 318
verschijningsdatum: maart 2017

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten