Boeken algemeen

maandag 16 april 2018

Kraai & Koninkrijk (De Kraaien #2) - Leigh Bardugo

Een boek dat ik al een tijdje in huis had liggen en waar ik (dom, dom) niet eerder in begonnen was.
Ondanks de aantekeningen die ik van List & Leugens had gemaakt, was ik heel veel van het verhaal kwijt, waardoor het heel lang duurde voor ik goed in Kraai & Koninkrijk zat.

Heb je dus een tijdje geleden List & Leugens gelezen en wil je nu verder gaan in Kraai & Koninkrijk, lees je dan eerst even weer goed in.

Omschrijving omslag:


Kaz en zijn bende hebben een missie volbracht waarvan niemand dacht dat ze hem zouden overleven - ook zijzelf niet. Maar in plaats van de beloofde vette beloning te krijgen, worden de Kraaien dubbel verraden. Ze zullen opnieuw moeten vechten voor hun leven, en met de ontvoering van een belangrijk lid van de bende is dat zwaarder dan ooit.

Terwijl Ketterdam vanwege de gevaarlijke drug jurda parem een onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefent op diverse wereldmachten, doen oude rivalen en nieuwe vijanden een beroep op Kaz’ sluwheid en wordt de loyaliteit van de groep op de proef gesteld. Er dreigt een oorlog in de nauwe en donkere steegjes van Ketterdam - een gevecht om wraak en vergelding dat het lot van de Grisha-wereld uiteindelijk zal bepalen.


Mijn mening:


De personages en hun banden in De Kraaien worden heel zorgvuldig opgebouwd. Doordat ik die opbouw nu een beetje miste, moest ik Kaz en co. haast opnieuw leren kennen. Gelukkig gingen er gedurende het lezen steeds meer lampjes branden en heb ik het boek uiteindelijk met een zucht gesloten. Ik wil meer!

Zoals Kaz vriend en vijand telkens op het verkeerde been weet te zetten, zo zet Leigh Bardugo de lezer op het verkeerde been. Je weet nooit wat je kunt verwachten. Geweldig!

En dan de Sulinese Inej met haar filosofische geloofsuitspraken die erin hakken.

Ja, Kaz en Inej zijn wel mijn favoriete personages, alhoewel Jesper er ook mag zijn.

Het enige wat ik wel meer had willen zien in De Kraaien is meer Grisha-magie. 

Volgens mij valt er nog veel meer uit Kaz en zijn team te halen. Genoeg om nog een boek te vullen.

Ik zie op de site van Leigh Bardugo wel iets over een komend boek dat King of Scars zal gaan heten. Weer een boek dat met de Grisha en Ravka te maken heeft, maar met andere personages.
Ik ben benieuwd! Maar het wachten is in elk geval tot 2019.

Kraai & Koninkrijk is verkrijgbaar als e-book en als hardcover en is o.a. verkrijgbaar bij Bol.com. Als je het boek via een link op mijn pagina bestelt, ontvang ik een klein bedrag aan commissie. Jou kost het niets extra. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Kraai & Koninkrijk
auteur: Leigh Bardugo
Originele titel: Crooked Kingdom
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9789020679465
aantal pagina's: 624
verschijningsdatum: november 2016

Koop bij bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten