Boeken algemeen

woensdag 11 november 2015

Zwarte Veren (De Anderen #2) - Anne Bishop

Toen ik Rode Letters uit had, ben ik gelijk verder gegaan in Zwarte Veren. Ik was erg benieuwd of dat boek net zo spannend zou zijn.
Misschien vond ik het niet net zo spannend, doordat ik al een beetje aan het soort personages gewend was: De Anderen, maar er was een constante dreiging aanwezig in Zwarte Veren die maakte dat ik het liefst de hele tijd wilde blijven lezen.
Maar aangezien het een gewone werkweek was voor mij (ma t/m wo) ging dat niet door.

Een belangrijke verhaallijn uit Rode Letters gaat verder in dit boek. Drugs. Een drug die ongemerkt het lichaam van zowel de Anderen als dat van de mensen binnenkomt. Er moet uitgevonden worden waar die drug vandaan komt vóór het slecht afloopt met de mensheid.

Meg en Simon gaan door een gebeurtenis aan het begin van het boek de rest van het verhaal nogal ongemakkelijk met elkaar om. En dat terwijl ze goede vrienden leken te worden.

Meg ziet als bloedprofeet, Cassandra Sangue, allerlei onheil op haar, de Anderen en de mensen afkomen. Ook de andere bloedprofeten die in gevangenschap leven doen nare voorspellingen.
Met name deze profetiën zorgen voor de dreiging die continu in het verhaal te voelen is.

Zoals ik al zei is het verhaal het hele boek door spannend, alleen vind ik dat de gebeurtenissen zich aan het eind van het boek wat te snel opvolgen. Net of het wat afgeraffeld is, of dat er stukken uitgehaald zijn. 
Het einde van dit deel vond ik wat tam. Op zich niet zo erg, aangezien deel 3 nog niet uitgebracht is. De titel van deel 3 is Zilveren zicht en zal in maart volgend jaar verschijnen.

Wat ik fijn vind aan deze eerste twee delen van de serie, is dat het niet zomaar een young-adult-boek is. In dit boek geen high-school taferelen met verliefde tieners, maar een boek met voornamelijk volwassenen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Zwarte Veren
auteur: Anne Bishop
Originele titel: Murder of Crows
vertaling: Valérie Janssen
uitgeverij: De Fontein
ISBN: 978 90 261 3753 2
aantal pagina's: 428
verschijningsdatum: mei 2015


Bekijk op bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten