Boeken algemeen

zaterdag 24 maart 2018

Gezien de feiten - Griet op de Beeck

foto: Boekenweek.nl


"May your choices reflect your hopes, nog your fears." 

(blz. 63 - quote Nelson Mandela)

In sommige boeken moet je zo snel mogelijk beginnen, omdat ze anders op de altijd groeiende stapel van ongelezen boeken zullen blijven liggen.

Omdat ik bang was dat dat met Gezien de feiten zou gebeuren, ben ik er maar gauw in begonnen.

Ik heb van tevoren geen recensies gelezen, niet gelezen waar het boek over zou gaan, dus ik had werkelijk waar geen enkel idee wat ik voorgeschoteld zou krijgen.

De cover nodigde me niet uit tot lezen, maar het verhaal pakte me gelijk. 

Olivia is net weduwe geworden, maar in plaats van te gaan treuren, ziet ze een nieuw verworven vrijheid om te gaan en staan waar ze wil. 
Haar volwassen dochter bekijkt het met argusogen, maar kan weinig doen tegen de vastberadenheid van haar moeder.

Olivia wil zichzelf nuttig maken en gaat ontwikkelingswerk doen. Een keerpunt in haar leven waar Olivia besluit alles uit te halen wat erin zit.

Een heel mooi, bijzonder, maar ook verdrietig verhaal. Heel dubbel, maar het gaf me wel voldoening. 

Een aangrijpend en compleet verhaal binnen slechts 100 pagina’s gegoten.

Het enige waar ik even overheen moest stappen was het Vlaams. De meeste conversaties worden daarin gevoerd, terwijl de rest van de tekst wel heel Nederlands overkomt.

Al met al een boekenweekgeschenk dat zeer de moeite van het lezen waard is.

Titel: Gezien de feiten
auteur: Griet op de Beeck
uitgeverij: Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek | Prometheus
ISBN: 978 90 596 5433 4
aantal pagina's: 94
verschijningsjaar: maart 2018








Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten