Boeken algemeen

vrijdag 22 mei 2015

Ga voor mij - Jennifer Lynn

"Ik was uitgedroogd en en ik nam een slok van de ijsthee terwijl ik door de voorruit keek, overdonderd door het potentiële babymakende materiaal dat ik voor me zag. Niet dat ik direct stond te springen om baby's te maken, maar een paar proefritjes gingen er wel in."



Ik wilde graag wat luchtigs voor tussendoor en ik wilde voor een challenge op het forum De Digitale Boekenkast een boek met een titel waar het woord mei of mij in zat lezen.
Daardoor kwam ik uit bij Ga voor mij, het tweede deel van de Wait for you-serie van J.Lynn. Van de serie las ik eind maart het eerste deel, Wacht op mij.
Ik denk dat de quote hierboven vrij goed weergeeft met wat voor soort boek je te maken hebt. (Een beetje puberaal.. nouja, Teresa is 19, dus dat moet kunnen.)

J. Lynn is een pseudoniem van schrijfster Jennifer L. Armentrout. Onder die naam zijn geen Nederlandse vertalingen van haar werk uitgekomen, voor zover ik weet.

In Wacht op mij ontmoet Avery Cam. In het verhaal van Avery en Cam kon je al kennismaken met de hoofdpersonen uit Ga voor mij. Hoofdpersoon en ik-personage Teresa is het zusje van Cam en Jase, de jongen waar ze hoteldebotel van is, is een vriend van Cam.

Teresa was een fanatiek balletdanseres totdat ze verkeerd op haar been terecht kwam en haar knie blesseerde. Om die reden heeft ze er tijdelijk voor gekozen om de opleiding tot leerkracht basisonderwijs te volgen. Ze hoopt snel groen licht te krijgen om weer te gaan dansen.
Teresa is al jaren verliefd op Jase, een goede vriend van haar broer Cam. Ze heeft zelfs een keer met Jase gekust. Dat is inmiddels een jaar geleden en sinds die tijd ontloopt Jase haar een beetje.
Nu ze met haar studie op dezelfde universiteit als Jase is begonnen is ze hem weer tegen het lijf gelopen. Haar gevoelens voor hem blijken niet minder geworden te zijn.
En als ze Jase' reactie op haar ziet, lijkt zij hem ook niet koud te laten.
Toch is het allemaal niet zo gemakkelijk. Jase is geen vaste-relatievoer. Jase is meer een playboy, ookal is hij daar zelf niet altijd even blij mee.
Maar wie weet bepaalt het lot wel anders.

"Geloof je in het lot? (...) Dat het niet uitmaakt wat je doet, wat je jezelf ook voorhoudt, omdat het toch wel gebeurt? Ik denk dat je sommige dingen niet tegen kunt houden."

Behalve Jase heeft Teresa nog andere dingen aan haar hoofd. Ze heeft het vermoeden dat haar huisgenootje mishandeld wordt door haar vriend en weet niet of ze die vermoedens uit moet spreken. 

Een romantisch boek dat op sommige momenten ook wel naar een thriller neigt.
Romantiek, humor, spanning en actie: Ik vind het goede ingrediënten voor een boek.
Het verhaal speelt zich grotendeels af in Shepherdstown - West Virginia, waar de universiteit staat waar Teresa, Cam, Jase en Avery op zitten en waar ze op kamers wonen.

In oktober wordt het volgende deel in de Wait for you-serie verwacht. Dit deel zal Blijf bij mij heten en gaat over de beste vriendin van Teresa, Calla.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

25175515Titel: Ga voor mij
auteur: Jennifer Lynn
Originele titel: Be with Me
vertaling: Marcel Hagedoorn
uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 9789401903523 (e-book)
aantal pagina's: 308
verschijningsdatum: maart 2015




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten