Boeken algemeen

zondag 16 februari 2014

Drift (Hush, hush #1) - Becca Fitzpatrick



Drift


Zoals ik al eerder geschreven heb, hou ik erg van het young adult genre. Vandaar dat ik er daar weer eens eentje ben gaan lezen. Dit boek las ook weer lekker vlot weg. Dus leuk voor tussendoor.
Ik heb de Nederlandse cover van het boek neergezet omdat dat de cover is van het boek wat ik gelezen heb, maar tjonge, wat een lelijke cover vergeleken met de originele. De originele moest er dus ook even bij. 

Beste vriendinnen Nora en Vee doen alles samen, totdat hun biologieleraar beslist dat er andere koppels gemaakt moeten worden en Nora naast de geheimzinnige Patch terecht komt. 
Ze moeten elkaar vragen stellen om meer over de ander te weten te komen. Vreemd genoeg weet Patch al bijna alles van Nora en laat hij juist erg weinig over zichzelf los. Dat maakt hem natuurlijk nog geheimzinniger. 
Je voelt natuurlijk vanaf het eerste hoofdstuk al aankomen dat Nora voor Patch zal gaan vallen, ook al verzet ze zich er erg tegen.
Sinds Nora Patch ontmoet heeft gebeuren er vreemde dingen: een vreemdeling die op haar motorkap terecht komt en waar vervolgens niks mee aan de hand is, een inbraak in haar huis, waar even later niks meer van te zien is, een aanslag op Vee terwijl die net de kleding van Nora aanheeft.
Iemand heeft het op Nora voorzien. Is het Patch? Of is het misschien toch die andere nieuwe jongen bij hun op school die ook al zo geheimzinnig doet? Elliot, die van zijn vorige school af is gegaan omdat hij verdacht werd van de moord op zijn vriendin.

Ik vond het een leuk boek om te lezen. Een snufje spanning en wat romantiek. Niet erg anders dan de andere young adult boeken over hetzelfde onderwerp. En dan denk ik aan een van mijn favorieten, de Fallen serie van Lauren Kate en de Halo serie van Alexandra Adornetto, die ik overigens ook met plezier gelezen heb. 

Klik om de leeservaringen  over deel 2 (dwalen), 3 (dromen) en 4 (dreiging) van deze serie te lezen.

    




Geen opmerkingen:

Een reactie posten