Boeken algemeen

zaterdag 10 maart 2018

Leeuwenhart (De laatste wachter #4) - Alexandra Penrhyn Lowe

De ontknoping van De laatste wachter!
Sinds november 2016 hebben we moeten wachten tot hij er was: Leeuwenhart.
Het wachten gaf mij afgelopen maanden de tijd om Sevenster, Wolfbloed en Nachtrijder opnieuw te 'lezen'.
Sinds ik wist wanneer Leeuwenhart ongeveer uit zou komen, ben ik de serie gaan luisteren via de Luisterbieb. Daardoor was ik weer helemaal op de hoogte van alles wat Eefje Dijkman alias Eveline Sevenster had meegemaakt.
(Als je op de titels hierboven klikt, ga je naar mijn recensies en kun je zelf ook een beetje bijlezen.)


Waar gaat het boek over:

De wereld duikt af op de ondergang. Mensen zijn bezeten door demonen. De wilde jacht de Vesuvius insturen was duidelijk geen oplossing voor het probleem.
De Broeders van Belial zijn sterker en nietsontziender dan ooit. Arabella en co lokken tieners om net als zij onsterfelijk te worden.

In Eveline schijnt de oplossing voor het probleem te schuilen, maar is zij er klaar voor om de wereld te redden?
Ze laat het leiden liever aan anderen over. Maar aangezien het zwaard van Jeanne d'Arc aan haar is toegewezen én er nauwelijks wachters over zijn, heeft ze geen andere keus.

Waarom je Leeuwenhart zou  moeten lezen:

  • De serie is nu compleet, je kunt hem lekker in één ruk uitlezen.
  • YA (en goede ook!) van Nederlandse bodem.
  • Spanning van de eerste tot de laatste bladzijde.
  • Alexandra Penrhyn Lowe deinst niet terug voor het maken van slachtoffers.
  • Onverwachte wendingen.
Eén puntje van kritiek: Ik vond het laatste hoofdstuk niet zo denderend. Die had van mij achterwege mogen blijven, al zorgt het er wel voor dat je met een redelijk goed gevoel het boek kunt sluiten. 

Ik vind het jammer om afscheid van de serie te moeten nemen. Gelukkig hoeft dat niet helemaal, want alle vier de boeken staan te pronken in mijn boekenkast.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes


Titel: Leeuwenhart
auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 94 005 0924 5
aantal pagina's: 320
verschijningsdatum: februari 2018



Bekijk op bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten