Boeken algemeen

woensdag 12 augustus 2015

Hoera, ik ga naar groep 3 - Marianne Busser en Ron Schröder

Vorig jaar kwam ik dit boekje tegen op de rommelmarkt. En omdat mijn zoontje na de zomervakantie naar groep 3 zou gaan en dan allemaal best spannend vond heb ik hem gekocht.
Alessio was er erg blij mee. Natuurlijk moest het boekje nog dezelfde avond hélemaal voorgelezen worden.
Het bleef niet bij de ene keer. Ik denk dat het boekje afgelopen jaar wel 50 keer voorgelezen is.
Op een gegeven moment was hij natuurlijk zo ver dat hij het boekje zélf kon lezen en las hij mij voor. (Of kende hij hem inmiddels uit zijn hoofd?) Hoe dan ook: Super leuk!



Dit boekje was en is een groot succes. Hij wordt er nog regelmatig bij gepakt. Ook ik zal hem zeker weer pakken als de jongste over een paar jaar naar groep 3 gaat.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er dan een keer een nieuw exemplaar van aangeschaft moet worden, omdat deze er dan misschien niet zo heel mooi meer uitziet.

In Hoera, ik ga naar groep 3 gaat Daan voor het eerst naar groep 3. Hij vindt het best spannend! De juf wijst hem bij binnenkomst zijn plekje aan en legt vervolgens aan de hele klas uit wat ze dit schooljaar allemaal te wachten staat. Ze zullen leren lezen, schrijven en rekenen.
Alle kinderen krijgen een schrift en een potlood om mee te gaan werken.
Er wordt natuurlijk niet alleen maar hard gewerkt in groep 3. Er is ook nog tijd om lekker te tekenen en te spelen. Binnen of op het plein.

Het boekje is geheel op rijm geschreven en sluit lekker qua taalgebruik goed aan op niveau en belevingswereld van het kind. Een goede voorbereiding op groep 3!

Op iedere pagina staan vrolijke illustraties van Marijke Duffhauss.

Marianne Busser en Ron Schröder zijn al 30 jaar bij elkaar en werken ook al heel lang samen. In 1990 verscheen hun eerste boek. In 1996 hebben ze beiden de baan die ze destijds hadden opgezegd om zich alleen nog maar met schrijven bezig te houden. Inmiddels hebben ze al 350 boeken geschreven, waarvan er ruim 4.5 miljoen (!!!) zijn verkocht.
(bron: website Marianne Busser en Ron Schröder)

Alessio wil nog graag een boekje over groep 4, die zag ik nog niet in het arsenaal staan. Misschien een tip? :-).

Titel: Hoera, ik ga naar groep 3!
auteur: Marianne Busser & Ron Schröder
uitgeverij: The House of Books
ISBN: 
978 90 473 1247 8
aantal pagina's: 40
verschijningsdatum: mei 2013




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten