Boeken algemeen

zondag 22 januari 2017

Fantasia XI | De Duistere Driemaster - Geronimo Stilton

Fantasia XI - Fantasia XITitel: Fantasia XI | De Duistere Driemaster
auteur: Geronimo Stilton
illustraties: Silvia Bigolin, Carla de Benardi, Alessandro Muscillo, Federico Brusco en Archief Piemme
oorspronkelijke titel: Decimo Viaggio Regno della Fantasia
vertaling: Loes Randazzo
uitgeverij: De Wakkere Muis
ISBN: 978 90 8592 367 1
aantal pagina's: 384
verschijningsdatum: oktober 2016


Koop bij bol.com


Omschrijving achterkant:


In opdracht van koningin Florina gaat de Ridder zonder Vrees of Blaam de strijd aan met een mega-mysterieuze magiër die Florina van de troon wil stoten en de macht over Fantasia wil opeisen. Hij wordt geholpen door de piraten van de meedogenloze kapitein Staarthakker, die stad en land onveilig maken in hun vliegende Duistere Driemaster. 
Durf jij de reis aan?






Mijn mening:

Het boek ziet er mooi uit: Een mooie, kleurrijke omslag en een harde kaft. Als je door het boek heen bladert, zie je dat er op een speelse manier gebruik wordt gemaakt van lettertypes. Geen grote lappen tekst, maar veel afwisseling tussen illustraties en tekst.

Ik heb op school vaak gezien dat de Fantasia-boeken worden verslonden. Kinderen worden uitgedaagd door de extra's naast het verhaal dat erin staat: Geurplaatjes, puzzels, toverinkt en in dit geval ook 3D-pagina's.
(Mijn handen waren overigens te koud voor de toverinkt.)
Achterin het boek staan de oplossingen van de puzzels en raadsels.

Het verhaal is leuk en spannend, al halen de extra dingetjes tussendoor wel een beetje de vaart uit het voorlezen. Misschien is dat niet het geval als je het boek zelf leest.
Mijn zoontje vond het geen probleem. Die was erg onder de indruk en wilde graag meer Fantasia. Vandaar ook dat we verder zijn gegaan in het eerste deel.

Ik had nog nooit een Fantasiaboek gelezen en ik was benieuwd of het niet vervelend zou zijn dat ik de eerdere delen niet gelezen had, maar dat bleek niet heel erg veel uit te maken. Er wordt wel regelmatig teruggeblikt op vorige avonturen, maar alle personages, inclusief de reeds bekende, worden netjes voorgesteld. 

Nu ik erin begonnen ben, merk ik dat in deel 1 de grondslag ligt van bepaalde grapjes en eigenaardigheden van personages die niet meer uitgelegd worden in deel 11 en heb ik wel het idee dat het meerwaarde heeft om ook andere boeken van de serie gelezen te hebben.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Dit is mijn beoordeling, mijn zoontje geeft 5 sterren.
Voor mij telt het ook mee dat ik de boeken best wel prijzig vind, al zal het ontwikkelen van een boek als dit vast vrij prijzig zijn.

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten