Boeken algemeen

dinsdag 21 januari 2014

Barista! Koffie verkeerd - Elsbeth Witt

Barista! Koffie verkeerd

Het leek me wel weer eens leuk om chicklit te lezen. Lekker luchtig.
Waarom ik dan voor deze gekozen heb? Omdat ik het altijd wel leuk vind om iets van Nederlandse bodem te lezen.
Het verhaal gaat over Laura. Laura heeft geschiedenis en interculturele communicatie gestudeerd, maar omdat ze tot nu toe nog geen baan heeft kunnen vinden werkt ze in Barista! een koffiebar.
De baas van Barista! is Luigi. Hij is niet zo vooruitstrevend met reclame maken. Goede koffie verkoopt zichzelf is zijn motto. Maar het lijkt financieel niet zo goed te gaan. Daar moet wat aan gedaan worden.
Ze kletst tijdens het werk veel met collega en vriendin Iris. Bijvoorbeeld over de ideale man: Blonde krullen.
Maar bij Barista! verschijnt Mystery man. Hij is het tegenovergestelde. Donker, maar wel met krullen.
Laura vindt hem erg leuk en hij lijkt haar ook leuk te vinden. Iris spoort Laura aan om hem mee uit te vragen, maar dat durft ze niet. Door een achtervolging komt ze wel achter zijn naam. Malik.
Ze gaan samen uit en het lijkt wat te kunnen worden, tot Laura een enorm stomme, betweterige opmerking maakt waar Malik erg beledigd door is. Laura probeert het goed te maken, maar dat lukt niet 1,2,3.
Dan komt er een bekende blonde krullenbol bij Barista!. Hij lijkt verdacht veel op een oude vlam van de middelbare school. Hij voldoet aan alle eisen die Laura aan de ideale man stelt. De twijfel slaat toe...

Wel een leuk verhaal. Niet heel vernieuwend. Het standaard verloop van een chicklit roman eigenlijk.
Maarja, als het te ingewikkeld zou worden zou het geen chicklit meer zijn ;-).

Ik vond de link naar de Super Mario broers in het boek een beetje kinderachtig trouwens...

Het einde van het boek geeft gelijk een opening naar een volgend deel van Barista!, maar of ik die ga lezen, dat weet ik nog niet.

update 03-05-2014:
Ik heb het tweede deel van de serie gisteren uitgelezen. Een erg leuk boek.
Klik op de cover om mijn recensie daarover te lezen.
 
Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten