Boeken algemeen

maandag 30 juni 2014

Op een rijtje: De boeken van juni

De laatste dag van juni alweer. De helft van 2014 zit er op. Even kijken naar de statistieken:
Voor mijn 2014 Reading Challenge op Goodreads heb ik aangegeven dit jaar 80 boeken te willen lezen.
Ik heb er tot nu toe 53 gelezen. 66%. Daarmee lig ik 14 boeken voor op schema. Gaat best lekker. En dat terwijl ik begin dit jaar dacht dat ik dit jaar minder tijd zou hebben dan om te lezen.

Afgelopen maand las ik er 10, waarvan 2 voorleesboeken.


  1. City of heavenly fire - Cassandra Clare
  2. Een diefstal om van te smullen - Geronimo Stilton
  3. De zomer aan het meer - Erica James
  4. Alex - Pierre LeMaitre
  5. 21 Zomers en andere verhalen - Chantal van Gastel
  6. Zes maanden zonder - Charlotte de Monchy
  7. Schim en Schaduw - Leigh Bardugo
  8. De tranen van '88 - Bas Hakker
  9. Barista! Troost - Elsbeth Witt
  10. De tovenaar van Oz - Geronimo Stilton - Lyman Frank Baum
Van ieder boek kun je mijn recensie lezen door op de titel van het boek te klikken.
Allemaal hebben ze 4 of 5 sterren van me gekregen. Best hoog. Dat komt niet omdat ik altijd maar veel sterren aan boeken geef, maar dat komt omdat ik deze maand goede boeken gekozen heb ;-).
Het is namelijk lang niet altijd zo hoog.

De boeken die ik het allermooist vond waren City of heavenly fire en Schim en Schaduw. Beide young adult/ fantasy. Alhoewel ik niet zo van kiezen voor een favoriet genre houd, blijken mijn lievelingsboeken toch meestal binnen dit genre te liggen. So be it ;-).

Beide kinderboeken die ik deze maand heb voorgelezen zijn van Geronimo Stilton. Op zich niet mijn favoriet, maar De Tovenaar van Oz vind ik toch echt wel een topper. Ik ga volgende keer eens in de bieb kijken of ik daar nog zo'n klassieker van kan vinden.

Dit is mijn laatste werkweek voor de vakantie, dus vanaf aankomende week heb ik nóg meer tijd om te lezen. Ik ben benieuwd hoeveel ik er volgende maand op de lijst heb staan. Ik ga voor... 15.


2 opmerkingen:

  1. Ik vind Schim & Schaduw ook echt helemaal geweldig! City of Heavenly Fire heb ik nog niet gelezen, maar daar kijk ik wel enorm naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar wat jij ervan vindt als je hem gelezen hebt :-).

    BeantwoordenVerwijderen