Boeken algemeen

woensdag 19 november 2014

Ongrijpbaar - Bianca Nederlof

"Mijn hart klopt. In het halve hart dat nog over is knijpen de hartkamers samen en pompen het bloed door mijn lichaam. In alles voel ik dat het leven onverbiddelijk door me heen stroomt."

Een thriller die zich afspeelt rondom de intocht van Sinterklaas. Het leek me een goed moment om dat nu te lezen. Goed voor het inlevingsvermogen, aangezien ik zelf ook afgelopen zaterdag met mijn kinderen bij de intocht van de goede man was...

Tijdens de Sinterklaasintocht ontstaan er ongeregeldheden. Silvia valt en laat noodgedwongen de hand van haar 3-jarige zoontje Nick los. Als ze weer overeind komt is Nick verdwenen.
Gelijk wordt er een zoektocht opgezet, maar het jongetje blijft onvindbaar en de wanhoop slaat toe.

Al snel wordt duidelijk dat Silvia geheimen heeft voor zowel haar man als de politie. Geheimen die misschien wel in verband staan met de verdwijning van Nick.
Aangezien ze haar geheimen niet wil prijsgeven, móet ze wel zelf op onderzoek uit.

Eerst vond ik dat Silvia best wel afstandelijk omging met de vermissing. Natuurlijk ging ze wel gelijk naar hem op zoek, maar vervolgens gaat het verhaal verder met dat ze 's avonds in bed ligt. Bij mij komt het dan niet helemaal over hoe ze zich voelt. Ik kan me niet voorstellen dat je überhaupt naar bed gaat als je kind net vermist wordt. Maar aangezien er af en toe tijdsprongen in het verhaal zitten kan het zijn dat daardoor die gevoelens niet helemaal goed zijn overgekomen bij mij.
In het boek komt Silvia tenminste pas echt wanhopig over als Nick al een paar dagen weg is.

Er zitten behalve sprongen in de tijd, soms van een paar dagen, soms ook wel van een paar weken, ook veel flash-backs in het verhaal. Flash-backs naar het verleden van Silvia. Langzaam maar zeker wordt het steeds duidelijker wat voor verleden Silvia verbergt.

Kortom: Een erg actuele thriller. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe spannender het werd.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Ongrijpbaar
auteur: Bianca Nederlof
uitgeverij: LetterRijn
ISBN:
9789491875076 (e-book)
aantal pagina's: 135
verschijningsdatum: oktober 2014








Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten