Boeken algemeen

donderdag 7 januari 2016

De bestemming (Muren van glas #3) - Marique Maas

In september van afgelopen jaar las ik de eerste twee delen van de Muren van Glas-trilogie van Marique Maas (alias Esther Verhoef). Die delen gaf ik 4 en 3 sterren. Na deel 2, Harde Grenzen, was ik wel weer even klaar met dit genre.

Een tijdje geleden begon ik toch in De Bestemming en heb hem stukje bij beetje uitgelezen. Ik was toch wel benieuwd naar hoe het met Nadine en Daniël af zou lopen.
De tweede helft heb ik trouwens wel in een dag gelezen.

De Bestemming gaat verder waar Harde Grenzen eindigt: In Spanje.

Behalve de spanning tussen Daniël en Nadine, was het ook best spannend. Nadine krijgt zowel privé als zakelijk een aantal tegenslagen te verduren. Die spanning wordt niet al te erg opgeblazen, het moet natuurlijk wel een roman blijven, toch zit er af en toe wel een thriller-tintje aan dit verhaal.

In Harde Grenzen liet Daniël Nadine een beetje van zijn oude leven proeven. Daar is hij in dit deel nog niet klaar mee.
Doordat ze elkaar steeds beter leren kennen en begrijpen, komt er ook meer diepgang in het verhaal (figuurlijk...).

Zowel Nadine als Daniël zijn veel met hun werk bezig. Daniël met zijn ontwerpen en Nadine in haar keuken. Er worden weer veel gerechten besproken. Zowel uit eigen keuken als uit toprestaurants.
Ook de kleding van Nadine en Daniël wordt weer uitvoerig besproken. Voor Nadine is het inmiddels normaal om zich als een celebrity, in dure, onbetaalbare merken, te kleden.
Voor mij veelal onbekende merken. Ik kan me er dus niet echt een beeld bij vormen. Kon ik dat wel, dan zou ik waarschijnlijk een stel snobs voor me zien ;-).

Ik vond dit deel is een goede afsluiting van de trilogie.

Lees hier mijn recensie van deel 1: De ontmoeting
Lees hier mijn recensie van deel 2: Harde Grenzen

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De bestemming - Marique Maas Titel: Muren van glas | De Bestemming
auteur: Marique Maas
uitgeverij: Ambo|Anthos
ISBN: 978 90 263 3033 9
aantal pagina's: 246
verschijningsdatum: augustus 2015

Het e-book kost nu maar €5,99 zie ik! (klik)




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten