Boeken algemeen

maandag 28 september 2015

Harde Grenzen (Muren van glas #2) - Marique Maas

Een paar weken geleden las ik het eerste deel van de Muren van glas-trilogie. Gelijk na de laatste bladzijde daarvan begon ik in dit boek.
Toch was het 3 weken en 5 boeken later voor ik dit deel uit had.
Ik vond De ontmoeting lezen als een sneltrein. Geen tussenstop. Ik las hem in een dag uit.
Dat had ik met Harde Grenzen niet.
Voor een groot deel ligt dat aan mijzelf. Ik weet dat ik met dit soort boeken na een deel alweer verveeld raak. Het nieuwtje is er dan weer vanaf.
Ik wacht daarom nu ook een poosje voor ik verder ga in deel 3.

Review

Aan het begin van het verhaal viert Nadine kerst met haar familie. Daniel laat verstek gaan, omdat hij op wintersportvakantie is naar Aspen. Nadine probeert uit alle macht om niet aan hem te denken, tevergeefs. Daniel vergaat het al precies hetzelfde.
Maar om samen verder te kunnen gaan, wil Nadine eerst meer weten van de Daniel die hij was voor hij haar ontmoette.
Er staat wat tegenover om Daniel over zijn geschiedenis te laten vertellen. Stukje bij beetje laat hij meer van zichzelf zien. Of het Nadine lukt om met zijn verleden de dealen, dat is een tweede.

"Jij raakt nooit verveeld. Je blijft open, laat je steeds opnieuw verwonderen en verrassen. Je geniet. Dat is een gave, meisje, een bijzondere gave. Je bent nuchter en rationeel, en tegelijkertijd gevoelig en grillig." 

(Daniel)


De verhaallijn van dit boek sprak me op zich wel aan, behalve dat er veel over eten gesproken wordt. Niet alleen met betrekking tot het werk van Nadine, maar ook eten dat gegeten wordt in restaurants. Verder wordt de kleding die Nadine, Daniel en enkele andere personages dragen uitgebreid besproken.
Dat zijn dingen die mijn persoonlijk niet erg veel interesseren.

Deel 1 vond ik zelf beter dan dit deel, maar toch wel de moeite van het lezen waard. En zoals ik al zei, op zijn tijd zal ik ook deel 3, De bestemming, wel gaan lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Muren van glas | Harde Grenzen
auteur: Marique Maas
uitgeverij: Ambo|Anthos
ISBN: 978 90 414 2458 7
aantal pagina's: 310
verschijningsdatum: juli 2014






Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten