Boeken algemeen

donderdag 26 november 2015

Kwelling (Fallen #2) - Lauren Kate




In januari van dit jaar nam ik me voor om een aantal series te gaan herlezen. Tot nu toe is daar niet erg veel van terecht gekomen. Ik ontdek iedere keer gewoonweg teveel andere boeken die ik nog wil lezen..

Eind januari begon ik met het herlezen van Fallen van Lauren Kate, verder heb ik alleen nog maar het eerste deel van de Hongerspelen opnieuw gelezen. En nu dus deze.

In grote lijnen stond de verhaallijn van Kwelling me nog wel goed voor de geest. Veel van de details was ik vergeten. Daardoor vond ik het boek opnieuw spannend. Wel merk ik dat ik in fantasy boeken vaak vooral de gedeeltes met veel actie leuk vind. In Kwelling vind je, behalve aan het eind, niet erg veel actie. Desondanks beviel het boek me ook bij de tweede keer lezen nog goed.

Fallen is één van mijn favoriete young-adult series. Ik heb de serie de eerste keer op mijn e-reader gelezen. Deel 1 en 2 in het Nederlands, deel 3 in het Engels. Op deel 4 moest ik een tijd wachten, die heb ik, toen hij er eenmaal was, ook gelijk in het Engels gelezen.

Toen bleek dat ik de serie zo goed vond besloot ik dat hij een plekje in mijn boekenkast verdiende, dus kocht ik Fallen en Kwelling. Afgelopen weekend heb ik eindelijk de andere twee delen besteld. Die liggen inmiddels voor me klaar bij de boekhandel. Nu de tussendelen nog...

En dan deel 5. Unforgiven. Net deze maand uitgekomen en dus nog niet in het Nederlands vertaald. Hij staat wel op mijn e-reader te wachten om gelezen te worden.
In deel 1 t/m 4 stonden Luce en Daniël centraal. In deel 5 is dat Cam. Ik ben benieuwd! Ik ga in elk geval niet de hele serie herlezen voor ik in Unforgiven ga beginnen.

En dan zit de verfilming er nog aan te komen. Ergens in 2016.

Fallen 2 - KwellingTitel: Kwelling
auteur: Lauren Kate
Originele titel: Torment
vertaling: Mireille Vroege
uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978 90 475 1258 5
aantal pagina's: 301
verschijningsdatum: april 2011

Bekijk op bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten