Boeken algemeen

zondag 22 november 2015

Rebel (Talon #2) - Julie Kagawa

"Wij bestaan geen van allen. We hebben geen achtergrond, geen verleden, geen familie - afgezien van de Orde. We staan in geen enkel systeem. Als we sterven, verdwijnen we, alsof we er nooit zijn geweest." 

(Garret)



Een superspannend vervolg op Pupil, het eerste deel van de Talon-serie, met weer zo'n mooie omslag.

Spoiler-alert: Lees niet verder als je Pupil nog niet gelezen hebt en wel wilt gaan lezen.

Samenvatting

Op de vlucht en klaar voor de strijd... Nadat het jonge drakenmeisje Ember bijna is gedood door haar levensgevaarlijke trainer en ternauwernood heeft weten te ontsnappen, beseft ze pas echt waartoe de drakenorganisatie Talon in staat is. Samen met de rebel Riley slaat ze op de vlucht. In de ogen van Talon is ze nu officieel een rebel, een verrader, en de jacht op haar wordt geopend. En daartoe zet Talon de perfecte kandidaat in - niemand minder dan hun pas gerekruteerde agent Dante, Embers broer. Ondertussen is Ember niet vergeten wat drakendoder Garret voor haar heeft gedaan. Als tegenprestatie wil ze hem bevrijden uit handen van de drakendoders van de Orde van St.-Joris, die van plan zijn hem te executeren. Met meer vijanden dan vrienden komt Ember al snel voor moeilijke keuzes te staan.

"Waar mijn broer was, wist ik niet, maar ik hoopte dat het goed met hem ging. Hij mocht me dan hebben overgeleverd aan Talon, ik kende hem. Hij dacht dat hij de juiste keuze had gemaakt. Stomme tweelingbroer. Hij wilde nog steeds de waarheid over de organisatie niet zien, de duistere geheimen die ze bewaarden, de leugens die ze ons vertelden. Op een dag zou ik het hem laten inzien. Ik zou hem weghalen uit Talon."


In Rebel leer je de rebel Riley/ Kobalt beter kennen. Kobalt is de draak die in Pupil Ember overhaalde om zich van het imperium van Talon af te keren.
In het boek gaat Riley af en toe 12 jaar terug in de tijd. En terug in de tijd vind je de reden dat hij Talon de rug toekeerde.

Was er in Pupil af en toe nog tijd om te chillen; met vrienden op stap en surfen, nu hebben ze geen moment rust. Ze worden vrijwel de hele tijd op de hielen gezeten door zowel Talon al St. Joris.
Veel actie dus.

"Je kunt nooit aan ons ontsnappen. Zelfs als je mij doodt, zal iemand anders mijn plek innemen. Talon zal je nooit laten gaan, en vroeg of laat krijgen we je te pakken. Je leeft in geleende tijd."


Net als van Pupil heb ik ook van dit boek erg genoten. Een boek van meer dan 400 pagina's lijkt soms best veel, maar bij dit boek leek het niks. Als ik keek op welke pagina ik was, bleek ik er weer 100 verder te zijn.

Er is veel afwisseling in vertelperspectief in dit boek. Zowel Ember, als Riley, Garret en Dante komen aan bod. Dit zorgt ervoor dat je als lezer een duidelijk overzicht hebt op de hele situatie, wat het allemaal extra spannend maakt.

Nu is het tot de zomer wachten op deel 3: Jager

HarperCollins, bedankt dat ik dit boek voor jullie mocht lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

RebelTitel: Rebel
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: Rogue
vertaling: Karin de Haas
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 0520 1
aantal pagina's: 415
verschijningsdatum: september 2015

Bekijk op bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten