Boeken algemeen

dinsdag 23 februari 2016

De Gorgels - Jochem Myjer

Ik reserveerde De Gorgels vlak na de kinderboekenweek bij de bibliotheek. Omdat er op dat moment veel reclame voor het boek gemaakt werd, was ik niet de enige die op dat idee kwam. 
Vorige week kon ik hem eindelijk komen halen. Nu hij uit is, breng ik hem ook gauw weer terug, want er zit alweer iemand anders op te wachten.

Ik heb het boek met heel veel plezier voorgelezen aan mijn zoontje van vijf, die met net zoveel plezier luisterde.
Voor de verandering keek hij zelfs de plaatjes in het boek mee. (En viel hij niet tijdens het voorlezen in slaap...)

Op mijn vraag aan Valerio wat hij leuk vond aan het boek antwoordde hij:

"Ik vind de schrijver van het boek leuk, omdat hij het verhaal bedacht heeft."



Er hang nu dan ook een poster van Jochem Myjer met het boek in zijn handen op zijn slaapkamer. Het boek moeten we zelf ook maar kopen, vindt hij. Een echte fan dus ;-).

Ik denk dat dit boek voor alle kinderen heel leuk is om te lezen of om naar te luisteren en dat natuur- en met name vogelliefhebbers zich erg in Melle zullen herkennen.

Het is een fijn boek om voor te lezen, met niet al te lange hoofdstukken.

De Gorgels is het eerste kinderboek van Jochem Myjer. Wat ons betreft volgen er nog meer!

Melle is een echte natuurliefhebber. Daarbij heeft hij het geluk dat hij superogen heeft en alle vogels al van afstand goed kan zien en herkennen. Dat herkennen heeft hij van zijn opa die op het Eiland woont geleerd.
Samen met zijn vader, die bioloog is, gaat hij graag op pad om vogels te spotten.

Op een nacht wordt Melle wakker en ziet een bolletje wol met armen en benen op zijn bed zitten. Het ding leeft en is in de veronderstelling dat niemand hem kan zien. Maar Melle met zijn superogen kan het wel! 
Als hij zijn vader vertelt wat hij gezien heeft, reageert zijn vader een beetje vreemd en pleegt gelijk stiekem een geheimzinnig telefoontje. Tegen Melle zegt hij dat Melle het wel gedroomd zal hebben.

Niets is minder waar. De volgende dag ziet Melle het ding weer en na even aandringen komt hij erachter wat (en wie) het is. Het is Bobba de Gorgel. Hij is er om Melle te beschermen. Maar waartegen?


In bovenstaand filmpje leest Jochem Myjer voor uit eigen werk.


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De GorgelsTitel: De Gorgels
auteur: Jochem Myer
uitgeverij: Leopold
ISBN: 978 90 258 6789 8
aantal pagina's: 133
verschijningsdatum: september 2015




Koop bij bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten