Boeken algemeen

dinsdag 10 oktober 2017

Superjuffie op de Zuidpool (Superjuffie #7) - Janneke Schotveld

Een nieuw boek over Superjuffie, die moest natuurlijk gelezen worden. Ik heb hem voorgelezen aan mijn zoontje van 6 en we hadden hem precies in drie weken uit, de uitleentermijn van de bibliotheek. Verlengen kon niet, want hij is alweer gereserveerd door iemand anders.
Ik breng het boek vanmiddag gauw terug!

Omslagtekst:

Juf Josje dacht dat ze nooit een vriendje zou krijgen. Want wie wil er nou verkering met iemand die om de haverklap wegvliegt om een dier te redden? Nou, Hakim dus! En ze gaan nog trouwen ook, tenminste, dat is de bedoeling. Maar de bruid verdwijnt op haar eigen bruiloft. Het lukt haar nog net om een berichtje van vier letters achter te laten: help! Waar is ze heen? Met wie? En vooral: waarom? Superjuffie raakt flink in de problemen en dat op wat de mooiste dag van haar leven had moeten worden. Lukt het Hakim en de kinderen om haar te redden?

Mijn mening:

Janneke Schotveld heeft het dit keer wel erg spannend gemaakt voor juf Josje en co. En dat nog wel op een vrij onbekend stukje wereld: De Zuidpool. (Daar waar geen ijsberen, maar wel pinguïns zijn.)

Net als in de vorige delen, is het de taak van Superjuffie om een belangrijk probleem op te lossen. Het lijkt wel of de problemen die ze voor haar kiezen krijgt steeds groter worden, van meer invloed zijn op de wereld.
Zaken die lezers wellicht tot nadenken zetten. Dat is wel handig, want de jeugd van nu, zijn de volwassenen van de toekomst en als zij een beetje begaan zijn met het milieu en de dieren zou het wel fijn zijn.

Superjuffie is stoer, lief en grappig en ik hoop nog veel avonturen van haar te mogen (voor)lezen!

In Superjuffie op de Zuidpool staan mooie tekeningen van Annet Schaap. Zij heeft tot nu toe alle boeken van Janneke Schotveld geïllustreerd. In dit boek geen kleine tekeningetjes, maar regelmatig paginagrote afbeeldingen. 

Wil je dit boek zelf kopen? Dat kan o.a. bij Bol.com. Als je de hardcover of het e-book via een link op mijn website bestelt, ontvang ik een klein bedrag aan commissie. Jouw kost het niets extra.
Je kunt het boek ook, net als ik, lenen bij de bibliotheek :-).

Omdat het deze week kinderboekenweek is, krijg je bij aankoop van €10,- aan kinderboeken een gratis boekje van Janneke Schotveld: Kattensoep.


Titel: Superjuffie op de Zuidpool
auteur: Janneke Schotveld
illustraties: Annet Schaap
uitgeverij: Van Holkema & Warendorf
ISBN: 
9789000353897
aantal pagina's: 144
verschijningsdatum: augustus 2017



Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten