Boeken algemeen

zondag 4 februari 2018

Geek Girl (Deel 1 t/m 6) - Holly Smale

Toen ik eind december toe was aan een nieuw luisterboek van de Luisterbieb, besloot ik iets te gaan luisteren wat ik normaal niet zou kiezen om te gaan lezen.
Dat werd deel één van Geek Girl. Ik had het boek regelmatig voorbij zien komen, maar het leek me niks voor mij. Alleen al de cover van het boek sprak me niet aan.
Inmiddels denk ik daar anders over...

Binnen een paar dagen (en een nacht) had ik het hele boek afgeluisterd en wilde ik meer weten over Harriet Manners, haar weetjes en haar blunders.
Gelukkig was het grootste deel van de serie als e-book te leen bij de bibliotheek.
In een mum van tijd had ik alle beschikbare e-books van de bibliotheek uit en kocht ik Geek Drama voor op mijn e-reader. Toen ik ook de allerlaatste special edition wilde lezen, bleek dat die als paperback goedkoper was dan als e-book, dus bestelde ik Sunny Side up.
Alles is gelezen. Tijd om af te kicken, maar niet voordat ik aan jullie verteld heb waarom je de Geek Girl-serie zou moeten lezen.



Waar gaat de serie over:

De serie vertelt het verhaal van de hoogbegaafde Harriet Manners. Aan het begin van de serie is ze 15 jaar en zit op het VWO, waar ze zachtgezegd niet het populairste meisje van de klas is. 
Gelukkig heeft ze beste vriendin Nat die het schoolleven enigszins draaglijk voor haar maakt. 

Dan wordt Harriet per ongeluk ontdekt als model. Een heel nieuwe wereld gaat voor haar open.
Een wereld van nieuwe vriendschappen, vriendjes, feestjes en.. blunders.

Door de serie heen blundert Harriet heel wat af. Als lezer zie je het meestal wel aankomen, maar dat doet Harriet niet. Je zou haar soms wel toe willen schreeuwen dat ze op moet passen, maar aan de andere kant is het ook wel erg grappig om erachter te komen hoe ze zich nu weer uit een situatie gaat redden.

Holly Smale neemt je in Geek Girl de hele wereld mee over. Van Engeland (thuishaven van Harriet) tot Rusland, van Japan tot Amerika. Over alle plaatsen waar Harriet komt weet ze aan iedereen allerlei weetjes te vertellen.



Waarom je deze serie zou moeten lezen:

  1. Harriet is leuk!
  2. Haar (soms maffe) familie en (vaak maffe) vrienden zijn leuk!
  3. Iets met een 'jonge leeuw' die leuk is.
  4. De feiten waar Harriet je te pas en te onpas mee om de oren slingert zijn interessant, leuk en vaak leerzaam. 
  5. Het zijn lekker ontspannende boeken om te lezen of luisteren. (Vanaf ongeveer 11 jaar.)
  6. Terwijl je op de bank (of waar dan ook) zit te lezen, reis je de hele wereld rond. 
  7. In Sunny Side Up zit aan het eind een leuke verrassing in de vorm van het verhaal door de ogen van Nick! (Het zou leuk zijn als er nog een heel boek in die vorm komt. #hint)
  8. Als je de hele serie wilt lezen en de laatste twee specials nog niet vertaald zijn, kun je mooi je Engels even bijschaven.
Met andere woorden: Lees dan! :-)

P.S. Je hoeft geen Geek te zijn om Harriet leuk te vinden. (Het mag wel!)

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten