Boeken algemeen

vrijdag 21 maart 2014

Perfecte zomer (Vincent boys #1) - Abbi Glines

Na het vorige boek dat ik gelezen heb had ik weer eens zin om een young adult boek te lezen. Meestal lees ik fantasy verhalen in dat genre, maar nu heb ik een keertje voor een roman gekozen.



Perfecte zomer

Als kind waren Ashton, Beau en Sawyer onafscheidelijk. Ashton en Beau haalden veel kattenkwaad uit. Sawyer was de brave jongen die ze altijd weer uit de problemen haalde.
Toen ze wat ouder werden en interesse kregen voor het andere geslacht heeft Sawyer Ashton mee uit gevraagd en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Naast Sawyer is Ashton een braaf, kerkelijk meisje geworden. Daar waren haar ouders erg blij mee, aangezien vader dominee is van het stadje Grove, Alabama, waar ze wonen. Sawyer komt uit een goede familie. Zijn vader is een van de meest gerespecteerde burgers van het stadje. 
Sawyer en Beau Vincent zijn neven en goede vrienden van elkaar. Doordat zij veel met elkaar omgaan blijft Ashton Beau ook regelmatig zien, maar zij keuren elkaar al jaren geen blik meer waardig. 

Als Sawyer in de zomer op vakantie gaat zonder Ashton blazen zij en Beau hun vriendschap nieuw leven in. 
Ashton heeft altijd al stiekem een oogje op Beau gehad en hij op haar. Nu kunnen ze er niet meer omheen. 
Beau heeft het idee dat Ashton zich bij Sawyer anders voordoet dan ze is en dat er binnenin haar nog steeds dat stoute meisje van vroeger schuilt. Beau weet wat ze nodig heeft en steunt haar tijdens een moeilijke periode. En dan komt Sawyer terug van vakantie...
Ashton weet niet meer wat ze moet doen. Kiest ze voor badguy Beau of voor de zekerheid van Sawyer?

Wel leuk een leuk verhaal, maar young adult romans zullen niet een favoriet genre worden. Al denk ik dat dit voor jongeren echt een leuk boek zal zijn.
Het is een roman met een erotisch tintje. Het verhaal leest lekker vlot. Er zitten eigenlijk geen saaie stukken in. Bij het stuk dat Sawyer terugkomt van vakantie was ik bang dat vanaf daar een groot stuk van de spanning weg was, dat was zeker niet waar.

Er zijn nog twee delen in de serie van de Vincent Boys. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar deel 2, dus misschien ga ik die ook nog wel lezen :-).


Klik hier om mijn blog te lezen over deel 2 van deze serie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten