Boeken algemeen

dinsdag 1 december 2015

Op een rijtje: De boeken van november

November is voorbij, de meteorologische winter is begonnen. De tijd van Sinterklaas, Kerst en lekker met een kop thee en een boek op de bank.
Weer of geen weer, lezen doe ik altijd wel. Dus ook afgelopen maand. Eens even kijken welke boeken ik gelezen heb.

Op een rijtje

  1. Schakels - Nico de Beer ★★★★☆
  2. Zwarte Veren - Anne Bishop ★★★★☆
  3. De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine - Ransom Riggs  ★★★★☆
  4. Bloedboek - Dimitri Verhulst ★★★★☆
  5. Weerwolvensoep - Paul van Loon  ★★★☆☆
  6. Winter in New York - Chantal van Gastel  ★★★★☆
  7. Rebel - Julie Kagawa ★★★★☆
  8. Kwelling - Lauren Kate ★★★★☆
  9. Engelen in het donker - Lauren Kate ★★★☆☆
  10. Unforgiven - Lauren Kate ★★★★★
10 stuks, waarvan 2 recensieboeken, 1 voorleesboek en 7 zelfgekozen boeken.
3 van de boeken heb ik op mijn e-reader gelezen. De rest als papieren boek. 4 van de 10 boeken heb ik geleend van de bibliotheek.

Ik heb veel boeken gelezen die ik goed vond. Wel 7 boeken die ik 4 sterren gegeven heb. Slechts eentje heeft er 5 gekregen. Dat is Unforgiven van Lauren Kate.
Het boek dat mij waarschijnlijk het meest bij zal blijven is Bloedboek van Dimitri Verhulst.
Wil je weten waarom? Klik dan op de titel om de bijbehorende recensie te lezen. 


2490948527420572


Twee heel verschillende boeken, maar voor wie mijn blog al wat langer volgt zal het inmiddels wel duidelijk zijn dat ik niet een vast genre heb waarin ik lees. Ik lees vanalles en nog wat. Soms ben ik een bepaald genre even zat en lees ik er wat minder van. Andersom net zo. 

De plannen voor december


Ehm, ik heb niet veel plannen. Alleen mijn tbr-stapel die naast mijn bed ligt een stuk lager maken. Hij viel laatst al bijna om toen ik een boek ergens uit het midden wilde pakken. 

Boeken die er onder andere op liggen zijn: List & Leugens van Leigh Bardugo, Bijwerking van Heleen van der Kemp, Bloedbroeders van Helen Vreeswijk en De omhulde stad van Ransom Riggs.

Op dit moment ben ik in een viertal jeugdboeken bezig. Dummie de mummie van Tosca Mensen, De gruwelijke generaal van Jozua Douglas, De verschrikkelijke sneeuwman van Alyze Bos en ten slotte ben ik in mijn groep 6 Pinkeltje in het Rijksmuseum aan het voorlezen. Daar gaan we na de kerstvakantie met de klas naartoe, vandaar dat we ons van tevoren even inlezen.

Verder... krijg ik vast nog wel een boek in handen dat voorrang krijgt en verwacht ik nog een paar recensie-exemplaren. Stay tuned dus :-)

Wat ga jij deze maand lezen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten