Omschrijving:
Judith Rashleigh werkt overdag als assistent in een gerenommeerd Londens veilinghuis en om rond te kunnen komen is ze ’s nachts hostess in een chique club in de West End-buurt. Als ze een vervalsing ontdekt, wordt ze bij het veilinghuis ontslagen en vlucht ze met een welwillende en rijke klant van de nachtclub naar de Franse Rivièra. Als ze daar, zich lavend tussen de rich and famous, op de fraudezaak stuit die haar uit Londen heeft doen vluchten, zint ze op zoete wraak...
De cover van het boek beloofde me: "De meest zinderende thriller die je dit jaar zult lezen."
Dat gevoel heb ik helaas niet na het lezen van Maestra.
Het duurde, na een veelbelovende proloog, heel lang voordat ik überhaupt het gevoel had in een thriller bezig te zijn. Ik vond het in de eerste instantie meer een roman. Dat idee heb ik in de loop van het verhaal wel bij kunnen stellen.
Het is alleen niet een thriller waarbij veel puzzelstukjes op hun plek moeten vallen. Er zijn wel puzzelstukjes, maar dat werd me pas duidelijk op het moment dat ze al op hun plaats gelegd waren.
Na een aantal heftige gebeurtenissen waarvan ik dacht: 'Hè! Waar slaat dit op?!, kwam er uitleg, bleek het wel ergens op te slaan en werden er puzzelstukjes aangereikt.
Denkwerk van mijn kant was dus niet nodig.
Hoofdpersoon Judith Rashleigh wordt op haar werk zwaar ondergewaardeerd. Op het werk laat ze daar niet veel van merken, maar in haar hoofd draaien de radertjes flink. Ze doet haar uiterste best om de waardering te krijgen die ze volgens zichzelf verdient.
Judith is een nogal kille vrouw die erg op uiterlijk en materialistische dingen gericht is. Haar uitlaatklep is ruige, af en toe zelfs gewelddadige seks. En ze is niet kieskeurig in wie haar moet geven wat ze nodig heeft.
Sommige stukjes vond ik wat dat betreft best wel onnozel. (Wat? Is het lekker om een vuistslag in je gezicht te krijgen? Je zal er misschien van moeten houden ofzo....)
In het begin is Judith nog wel menselijk, maar op een gegeven moment raakt er een draadje bij haar los.
Ze gaat in haar wraakpogingen erg berekenend te werk, geïnspireerd door kunst.
Ik vond Judith absoluut niet sympathiek. Ik denk overigens ook niet dat het de bedoeling van de schrijfster is geweest om een sympathiek personage te scheppen.
Verder trok het verhaal me waarschijnlijk niet erg door de onderwerpen. Kunst en dure merkkleding hebben niet echt mijn interesse.
Wellicht dat iemand die daar meer mee heeft, ook meer met dit boek zal hebben.
De combi thriller/erotiek vond ik in dit boek niet echt lekker lopen. Het leek net of Hilton van beide koste wat kost wat in haar verhaal heeft willen gieten.
Wat mij wel aansprak, was dat een groot deel van het boek zich afspeelt in Italië. Daar heb ik dan weer wél wat mee.
Het einde van dit boek is geen einde van het verhaal. Het is de bedoeling dat er nog meer gaat komen. Op zich ben ik wel benieuwd naar hoe het verder zal gaan en of ik een volgend deel ook beter zal vinden.
Titel: Maestra
auteur: L.S. Hilton
Originele titel: Maestra
vertaling: Yolande Ligterink
uitgeverij: The House of Books
ISBN: 978 90 443 4898 9 / 978 90 443 5108 8 (e-book)
ISBN: 978 90 443 4898 9 / 978 90 443 5108 8 (e-book)
aantal pagina's: 278 (e-book)
verschijningsdatum: april 2016
Bestel de paperback van Maestra bij Bol.com via deze link.
Bestel het e-book van Maestra bij Bol.com via deze link.
verschijningsdatum: april 2016
Bestel de paperback van Maestra bij Bol.com via deze link.
Bestel het e-book van Maestra bij Bol.com via deze link.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten