Boeken algemeen

dinsdag 21 februari 2017

Koningin (Blackcoat Rebellion #3) - Aimée Carter

"Vrede zonder vrijheid is gevangenschap. Onderdrukking."


Na Marionet en Gevangene las ik Koningin, het derde deel van de Blackcoat Rebellion-serie.
Het verhaal van Kitty Doe gaat verder.
Het beslissende deel: Erop of eronder...

Waar gaat het boek over:

Elders is in handen van de rebellen. Nu is het zaak om zoveel mogelijk medestanders te krijgen en de rest van Amerika te bevrijden.
Het volk heeft recht op de waarheid en wie kan die nu beter verkondigen dan Kitty Doe, het gezicht van de Blackcoats.

Die waarheid kan niet zonder gevaar naar buiten gebracht worden.
De meedogenloze minister-president Daxton Hart doet álles om de macht te behouden en op de waarheid zit hij niet te wachten.

Is het mogelijk om te winnen zonder te veel te verliezen?



Mijn mening:

Ik vond Marionet en Gevangene al spannend, maar dit deel was nog spannender. 

In de vorige delen ergerde ik me regelmatig aan Kitty. Dat was in dit deel niet het geval. Ze is een stuk minder impulsief  geworden.
Ook de andere personages; Benjy, Knox, Lila, zijn net als Kitty, sterker geworden in hun karakter. 

Wel stoorde ik me af en toe aan de vertaling. Niet alle zinnen liepen even goed. Soms klopten ze zelfs niet.
Daar wil ik het boek verder niet op afrekenen, aangezien Aimée Carter zelf niet verantwoordelijk is voor de vertaling.

De liefde blijft ook in dit boek belangrijk. Want, wat voor problemen er ook zijn, het verhaal draait om een meisje van 17 en daar horen ook liefdesperikelen bij.

"Hierna heb je de keus: óf je houdt op je leven op het spel te zetten, óf ik reken niet langer op jouw hart om het mijne te laten kloppen."


Al met al een spannende serie die me goed heeft weten te boeien.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

titel: Koningin
auteur: Aimée Carter
oorspronkelijke titel: Queen
vertaling: Sandra C. Hessels
uitgeverij: HarperCollins

ISBN: 978 94 027 1840 9
aantal pagina's: 318
verschijningsdatum: januari 2017

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten