Boeken algemeen

maandag 27 februari 2017

Vrouwe Middernacht (The Dark Artifices #1) - Cassandra Clare

Na The mortal instruments (Kronieken van de onderwereld), The Infernal Devices (De helse creaties) en The Bane chronicles is er weer een nieuwe serie over de shadowhunters: The Dark Artifices (Duistere machten).

In Vrouwe Middernacht draait het om Emma Carstairs en haar parabatai Julian Blackthorn en zijn familie. In deel 6 van The Mortal Instruments; City of Heavenly Fire, kon je ze al een beetje leren kennen.

Vrouwe Middernacht speelt zich vijf jaar na de gebeurtenissen in City of Heavenly Fire af.



Omslagtekst: 

Een parabatai staat aan je zijde in elke strijd.
Een parabatai is je beste vriend.
Parabatai betekenen alles voor elkaar - maar
mogen nooit verliefd worden.

Vijf jaar na de gebeurtenissen in Stad van Hemelse Vlammen is Emma Carstairs niet langer een rouwend meisje, maar een jonge vrouw die vastberaden is te ontdekken wie haar ouders heeft vermoord. Samen met haar parabatai, Julian Blackthorn, patrouilleert ze door de straten van Los Angeles, waar ze een demonisch complot onderzoeken. Dit is Emma's kans om wraak te nemen en antwoorden te vinden. Wie heeft haar ouders werkelijk vermoord? En waarom verbiedt de wet van schaduwjagers liefde tussen parabatai?

Mijn mening:

Voorin het boek staat een gedicht voor Annabel Lee. Dit gedicht neemt een belangrijke plaats in in het verhaal. De zinnen van het gedicht zijn ook de namen van de hoofdstukken.

Omdat het een tijd geleden was dat ik City of Heavenly fire gelezen had, stond de kennismaking met Emma en Julian me niet meer echt helder voor de geest. Ik moest ze dus opnieuw leren kennen.
Het kostte me mede daardoor even tijd om goed in het verhaal te komen, maar vanaf het moment dat Julian ten tonele verscheen was het helemaal goed en wist ik weer precies waarom ik de eerdere series van Cassandra Clare zo geweldig vond.

Het verhaal is spannend en geheimzinnig en de band tussen Emma en Julian is duidelijk voelbaar.
704 pagina's veel? Veel te weinig!

Ik heb Vrouwe Middernacht tot de laatste druppel opgedronken.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

titel: Vrouwe Middernacht
auteur: Cassandra Clare
oorspronkelijke titel: Lady Midnight
vertaling: Lia Belt
uitgeverij: Moon Young Adult

ISBN: 978 90 488 3625 3
aantal pagina's: 704
verschijningsdatum: december 2016

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten