Boeken algemeen

woensdag 10 mei 2017

Tussendoortje: Meester van de passie - Sylvia Day

Eerder schreef ik dat ik overdag meestal in een papieren boek lees en dat ik 's avonds voor het gemak liever op mijn e-reader lees.
Van die boeken die ik tussendoor op mijn e-reader lees, schrijf ik niet altijd een recensie. Daar wil ik proberen verandering in te brengen.
Er zijn natuurlijk heel veel mensen die boeken lezen voornamelijk als tussendoorbezigheid hebben in plaats van als hoofdbezigheid zoals bij deze 'leesverslaafde' (ik ben nog in de ontkennende fase....).

Afgelopen weekend las ik Meester van de passie van Sylvia Day uit. Het is een losstaand deel van de Georgian-serie. De andere boeken heb ik niet gelezen, maar ik weet wel dat in alle delen andere personages centraal staan.

Omslagtekst

Simon Quinn, net zo goed in zijn werk als in bed, voelt niks voor Lysette Rousseu, zijn saaie oud-collega. Maar jaren later lijkt ze een andere vrouw: ze is sexy, verleidelijk en flirterig. Hij voelt zich intens aangetrokken tot deze bekende, maar ook zo onbekende vrouw. Wat is er gebeurd? Waarom heeft ze zo'n effect op hem? Met een plot dat twintig jaar, drie landen, tientallen relaties en een paar verborgen identiteiten omspant, biedt deze roman gevaar, geheimen, bedrog, wraak, liefde en passie.


Mijn mening:

Ik opende het boek op mijn e-reader in de veronderstelling dat het een 'verstand-op-nul' en lekker lezen-boek was, maar werd toch verrast door de (figuurlijke) diepgang van het verhaal. 
Het leek wel een detective!

Het verhaal speelt zich voornamelijk af in het Parijs van de 18e eeuw. Je wordt als lezer ondergedompeld in die tijd, zonder dat het verhaal of de personages ouderwets overkomen. 

Leuk om te lezen, prima tussendoortje.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Meester van de passie
auteur: Sylvia Day
Oorspronkelijke titel: Don't tempt me
vertaling: Eefje Bosch
uitgeverij: HarperCollinsISBN: 9789402715507
aantal pagina's: 320
verschijningsdatum: april 2017





InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten