Boeken algemeen

dinsdag 30 mei 2017

Ik zie je op het strand - Jill Mansell

Titel: Ik zie je op het strand
Auteur: Jill Mansell
Originele titel: Meet Me at Beachcomber Bay
vertaling: Marja Borg
uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
verschijningsdatum: april 2017
ISBN: 978 90 245 6760 7
aantal pagina's: 336

Koop bij bol.com


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Wat is er nou ontspannender om te lezen dan een 'op alle potjes past een dekseltje'-boek van Jill Mansell?

Vanaf 2012 heb ik 8 boeken van Jill Mansell gelezen. Sinds 2014 bespreek ik ze op mijn blog. Sommige boeken gaf ik 5 sterren, andere 'maar' 3, maar allemaal heb ik ze met plezier gelezen.
Zo ook Ik zie je op het strand.

Waar gaat het boek over:

Ik zie je op het strand speelt zich af in Cornwall (Engeland), in een dorpje aan zee. Zoals in een klein dorpje wel vaker het geval is, denkt iedereen alles van iedereen te weten en praten ze daar graag met elkaar over.
In dat dorpje woont Clemency (Clem) sinds kort weer. 

Drie jaar ervoor ontmoette Clem in het vliegtuig een leuke man waar ze gelijk een klik mee voelde: Sam.
Clem zag het plaatje al helemaal voor zich: Huisje, boompje, beestje met Sam.
Helaas bleek Sam niet zo beschikbaar als hij zich gedroeg...

In Cornwall komt het stiefzusje van Clem, Belle, haar opzoeken. Zij komt haar nieuwe vriend voorstellen. Clem staat met haar mond vol tanden, de nieuwe vlam van haar stiefzusje is.. Sam.

Erg goed kunnen de zusjes niet met elkaar opschieten, maar één duidelijke afspraak hebben ze wel: Van elkaars vriendjes blijf je af.

Mijn mening:

Toen Clem Sam ontmoette in het vliegtuig gedroeg ze zich nogal oenig en ergerde ik me aan haar. Gelukkig was ze verderop in het boek een iets verstandigere vrouw, waar ik graag over verder wilde lezen.

Niet alleen Clem was een leuk personage, maar ook haar collega Ronan was een intrigerende figuur.

Alhoewel je met de boeken van Jill Mansell weet dat alles aan het einde goedkomt (ik zou raar opkijken als dat ineens anders zou zijn!) is het geen voorspelbaar verhaal. Er zitten een aantal verrassende wendingen in. Altijd leuk en het houdt je wakker.

Al met al een heerlijk zomerverhaal. Helemaal lekker om buiten in het zonnetje (misschien zelfs wel op het strand) te lezen.

Veel leesplezier!

-Gerrianne-

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten