Boeken algemeen

maandag 21 april 2014

Een miniheks in het Weerwolvenbos (Dolfje Weerwolfje #14) - Paul van Loon

Tja, ik ga niet over ieder boek dat ik voorlees een stukje schrijven op mijn blog. Maar als ik dan een boek speciaal met handtekening voor mijn kinderen besteld heb, dan wil ik er toch wat meer over vertellen.

Dit nieuwste boek over Dolfje Weerwolfje en Foeksia de Miniheks ligt net sinds deze week in de winkel.
Het is het 14e boek in de Dolfje reeks.
Zelf had ik nog niet eerder kennis gemaakt met Foeksia, maar van Dolfje heb ik in de afgelopen maanden 3 boeken voorgelezen en ben ik er nog in eentje bezig. Maar omdat deze nieuw is, kreeg hij voorrang.

Tweede Paasdag. Een druilerige maandag. De kinderen hebben in huis niet veel te doen, behalve een beetje computeren. Dus ga ik op een gegeven moment met het boek op de bank zitten voorlezen.
Al gauw zitten alle drie de kinderen om me heen te luisteren en mag ik niet meer stoppen met voorlezen.
Aangezien het geen heel dik boek is, 80 bladzijden, lees ik hem in één keer helemaal uit!


Op een nacht met volle maan is Dolfje zo enthousiast aan het rennen dat hij niet eens meer oplet waar hij loopt. Zo belandt hij in het Heksenbos. Het bos waar Foekia de miniheks, haar vader Kwark en juf Minuul wonen. Minuul vangt Dolfje in haar net en, in de veronderstelling dat hij een moeraskonijn is, wil ze hem bakken en opeten. 
Gelukkig weet Foeksia hier een stokje voor te steken (letterlijk) en kan Dolfje weer terug naar het Weerwolvenbos. 
Foeksia belooft dat ze snel een keer bij Dolfje op bezoek zal komen. 
Een maand later gaat ze op haar bezem op zoek naar het Weerwolvenbos. Eenmaal daar aangekomen maakt ze niet zo'n heel goede landing en komt met een klap op de grond terecht.
Als ze weer bijkomt zit ze in een kooi. Als een vogel gevangen door Leo, de grote neef van Dolfje.
Wanneer Kwark en Minuul haar komen redden gebeuren er allemaal vreemde dingen.
Hopelijk lukt het Foeksia om alles weer goed te maken. 


Met dat voorleespezier is het zeker goed gekomen!

Zeker de moeite van het (voor)lezen waard. Waarschijnlijk gaat hij wel met mij mee naar school om ook daar voorgelezen te worden aan nog eens 24 kinderen.



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten