Boeken algemeen

woensdag 23 april 2014

Godin uit vrije wil - P.C. Cast (Partholon #2)


Nadat de Fomorianen verslagen zijn is de rust wedergekeerd in Partholon. Toch voelt Shannon zich vreemd. Er lijkt iets dreigends in de lucht te hangen. Wat het is, daar kan ze haar vinger niet op leggen. Ook de godin Epona maakt haar niet wijzer.
Ze zal het zich wel verbeelden.
Alleen haar paard, Epi. lijkt hetzelfde te voelen als Shannon.
Daar komt nog bij dat ze zich al een poosje ziek voelt.

Dan wordt Shannon door een grote kracht terug gehaald naar haar oude wereld.
Als ze wakker wordt bevindt ze zich in het gezelschap van het evenbeeld van haar man. Het evenbeeld van deze dimensie.
Samen met hem komt ze oog in oog te staan met Rhiannon en de doodgewaande Fomoriaan Nuada.

Lukt het Shannon om het kwaad te verslaan en om terug te keren naar Partholon?



In februari heb ik deel 1 van de Partholon trilogie gelezen. Het heeft een tijdje geduurd voor ik in het tweede deel verder ben gegaan, maar dit weekend pakte ik hem er dan toch bij.
Dit deel vond ik veel fijner om te lezen dan het eerste deel. 
In Godin bij vergissing ergerde ik me af en toe aan de drukke gedachtenstroom van Shannon. In dit deel was dat gelukkig wat meer gedoseerd.

Het boek bestaat uit 3 delen. Het eerste gedeelte was niet bijzonder spannend, maar dat maakten het tweede en derde deel ruimschoots goed.
Zeker weten dat ik binnenkort verder zal gaan in deel 3. Godin van Nature. Dat was ook het boek dat ik in februari bij de supermarkt in handen kreeg en waardoor ik uiteindelijk in deel 1 begonnen ben. 

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten