Boeken algemeen

dinsdag 29 april 2014

De Read-a-Thon - Update 4 mei

Alsof ik nog niet genoeg lees...

Deze week doe ik mee met de Read-a-Thon van Books & Kisses. Geen wedstrijd, maar net iets meer lezen dan normaal.
Aangezien ik meivakantie heb zou ik dat sowieso wel doen, maar dit maakt het extra leuk.

Een paar weken van tevoren liet ik al een paar boeken liggen die ik deze week wilde gaan lezen. Ik zou het niet leuk vinden om deze week in een boek terecht te komen dat ik niet zo leuk vind.

Het eerste boek, deel 2 van de Stouter-serie is inmiddels uit. Zondagnacht wilde ik hier om klokslag middernacht in beginnen. Dus even zorgen dat ik niet in slaap zou vallen. Gelukkig begon het boek leuk genoeg om even een uurtje te lezen. En afgelopen nacht nog even tot 1.30 doorgehaald om het uit te lezen. Vanmorgen kon ik toch uitslapen, dus... ;-).

De boeken die ik verder nog hoop te lezen deze week zijn Donderdagskinderen van Nicci French, Zoete inval van Elsbeth Witt en wie weet heb ik nog tijd om in Zusje van Rosamund Lupton te beginnen.
Dat boek zou ik eigenlijk al eerder lezen omdat die bij de stemming bij mijn blogpost Kiezen is moeilijk de meeste stemmen gekregen had. Maar ik verwacht dat dat geen boek is dat ik in twee dagen uit heb, dus heb ik hem nog even aan de kant gelegd. Maar lezen ga ik hem zeker nog.

Op Facebook krijg ik regelmatig de vraag hoe ik zoveel kan lezen met een gezin met 3 jonge kinderen. Nou, ik lees vooral als de kinderen op bed liggen. Tv kijken doe ik niet zoveel.
Overdag heb ik af en toe een uurtje tijd om te lezen, maar alleen op momenten dat de kinderen zich goed vermaken. Hopelijk vermaken ze zich deze vakantie goed ;-).
Het weer wil nog niet echt meewerken, maar zolang het niet regent kunnen ze buiten spelen. Al zou ik het zelf ook wel lekker vinden om even buiten in de zon te lezen.


Klik hier om te lezen wat ik van Stouter - Onverwacht vond.

Image and video hosting by TinyPic

Update 1 mei

De Books & Kisses Read-a-thon is alweer halverwege en ik geloof niet dat ik afgelopen jaar zo weinig tijd heb gehad om te lezen als deze week. Vreemd, aangezien ik vakantie heb. Iedere keer als ik mijn boek pak komt er iets tussen. En als ik 's avonds op bed lig val ik al na een half hoofdstuk in slaap. 
Lastig hoor!
Ik ben nu in Donderdagskinderen bezig van Nicci French. Vanaf de eerste bladzijde al spannend, dus daar ligt het niet aan. 
Hopelijk kom ik vandaag wel aan lezen toe :-). Ik ga mijn best doen. 

Via twitter wordt er een aantal keer in de week een chat gehouden. Daar had ik gisteravond dan weer wél tijd voor. Gezellig om even met andere deelnemers te kletsen en wat ervaringen van anderen te lezen.
En leuk dat we even onze blog konden spammen. Ik volg er weer een paar leuke boekenblogs bij en heb zelf ook een paar nieuwe volgers. 

Nu ga ik even geen tijd meer verdoen aan bloggen en blogs lezen, maar lezen!

Update 4 mei

De Read-A-Thon is alweer ten einde en ik heb mijn doel gehaald. Gisteren nog een boek uitgelezen. Een erg leuke chicklit. Het tweede deel van Barista! Zoete inval. Die had ik in een dag uit. Met meer dan 60 bladzijden per uur vloog ik er doorheen. En dat terwijl ik in de bebouwde kom was :P.
Ik had een bookface bij dit boek gemaakt. Erg goed gelukt vond ik zelf. En dat vond Elsbeth Witt ook. Die heeft hem gedeeld op haar Facebook.

Tijdens deze Read-A-Thon waren er iedere dag challenges waar je aan mee kon doen om prijzen te winnen. Ik heb er meestal niet aan mee gedaan. Maar, toeval of niet, vandaag was de challenge het maken van een bookface, wat ik dus net gisteren had gedaan. Die heb ik dus even opgestuurd.

Ik vraag me af: Stonden die challenges al van tevoren vast of werden ze op het laatste moment bedacht?
Wel leuk in ieder geval.

Ik vond het erg leuk om aan deze leesmarathon mee te doen. Ik hoop een volgende keer ook in de gelegenheid te zijn om mee te doen.

Bedankt Books & Kisses voor de organisatie en de leuke twitterchats.



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten