Boeken algemeen

dinsdag 31 maart 2015

Mijn man #1 | Obsessie - Jodi Ellen Malpas


De 26-jarige Ava O'Shea is sinds 4 weken single en woont tijdelijk bij haar vriendin Kat in huis. Ze is binnenhuisarchitect bij een klein architectenbureau en heeft net een belangrijke klus afgerond als ze gevraagd wordt voor een klus in een ouderwets pand. Helemaal niet in de stijl waarin Ava normaal gesproken werkt. Maar de klant was duidelijk. Hij wilde perse Ava.
Als ze bij Manor House aankomt is ze toch flink onder de indruk van het pand, maar nog meer van de eigenaar ervan. Jesse Ward. Een ongelooflijk aantrekkelijke man. Ava voelt zich vanaf het eerste moment erg tot hem aangetrokken en is daarom niet van plan om de klus aan te nemen. Ze kan bij deze man in de buurt niet eens normaal nadenken.
Maar Jesse laat dat niet gebeuren. Hij moet en zal de klus door Ava laten klaren. En al snel wordt duidelijk dat de aantrekkingskracht wederzijds is (uiteraard) én dat Jesse Ward gewend is om alles te krijgen zoals en wanneer híj dat wil.
Zo is Jesse: Knap, lekker, bazig, dominant, jaloers en een stuk ouder dan Ava. Maar hoe oud, dat wil hij niet zeggen.

"Als je perfectie opzoekt in de encyclopedie, dan zul je zijn foto tegenkomen. Gods meesterwerk, míjn meesterwerk. Ik wil hem helemaal voor mezelf."

Of hij uiteindelijk echt zo perfect is... Nobody is perfect toch?

Een flink erotische roman. Een beetje in dezelfde trant als de Stouter-trilogie van schrijversduo Christina Lauren.
Ik vond hem leuk om te lezen. Alleen heb ik bij dit soort boeken altijd wel dat de spanning er een beetje vanaf is na 'de eerste keer' dat de hoofdpersonen elkaar gehad hebben. Daarna is het vooral veel seks. Zoveel dat het wat mij betreft een beetje gewoontjes wordt. Ookal weten Jesse en Ava heel wat verschillende soorten seks te bedenken. ('inhaalseks', 'gezonde verstandseks') Jesse is er vooral berucht om, om seks als chantagemiddel te gebruiken.
Sommige stukjes vond ik een beetje overdreven. Zo tilt Jesse Ava regelmatig rond, alsof ze zelf niet kan lopen.

In de eerste instantie dacht ik niet dat ik het vervolg gelijk na dit deel zou gaan lezen, van dit soort boeken moet ik niet teveel achter elkaar lezen. Maar het laatste hoofdstuk eindigt in zo'n enorme cliffhanger dat ik wel gelijk door móest lezen. Daar was ik even flink pissig om. Ik had net de dag ervoor een boek gekocht en wilde er niet gelijk weer een hoeven kopen, maar gelukkig stond het volgende deel ook op Bliyoo en kon ik gelijk verder lezen. Daarin ben ik inmiddels ook al over de helft. Uiteraard heb ik gelijk even gecheckt of deel 3 ook beschikbaar is via de app. En ja, dat is hij.

Een tip dus voor als je dit boek gaat lezen: zorg dat je het volgende deel voor de laatste bladzijde klaar hebt liggen, zodat je gelijk door kunt lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

18386447Titel: Mijn man | Obsessie
auteur: Jodi Ellen Malpas
Originele titel: This Man
vertaling: Textcase
uitgeverij: Xander Uitgevers BV
ISBN: 9789401601948
aantal pagina's: 489
verschijningsdatum: juli 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten