Boeken algemeen

vrijdag 13 mei 2016

Robijnrood - Eindeloos verliefd (Edelstenentrilogie #1) - Kerstin Gier

De uitdaging: Een boek uitlezen tijdens een autorit van 1255 kilometer. Omdat we 's nachts reden (mijn man, niet ik, anders kan ik niet lezen...) het liefst een boek op mijn e-reader, omdat die achtergrondverlichting heeft.

Het eerste boek dat ik koos, had ik blijkbaar toch niet op mijn e-reader gezet, maar alleen op mijn telefoon. Het tweede boek deed het maar tot de titelpagina (Daar moet ik Kobo nog even over mailen). Toen werd het Robijnrood, die ook al een tijdje op mijn e-reader stond om gelezen te worden.

Waar gaat het boek over:

Het verhaal gaat over Gwendolyn (Gwen). Gwen woont met haar moeder, broertje, zusje, tante, nichtje Charlotte en oudtante in een groot, oud huis in Londen.
Haar nichtje is voorbestemd om door de tijd te gaan reizen. Ze is namelijk de gendraagster van de familie. Zij en haar moeder zitten vol verwachting te wachten op de eerste tijdreis.
Maar... dan blijkt Gwen degene te zijn die de gendraagster is en niet Charlotte. En dat terwijl Charlotte er haar hele leven naartoe geleefd en zich er op voorbereid heeft.
Het wordt Gwen en haar moeder dan ook niet in dank afgenomen dat zij dingen voor Charlotte verzwegen hebben.

Voor Gwen is er vanaf dat moment een hoop te leren. De geheimen die altijd om Charlotte heen hingen, worden ineens haar geheimen. De missie van Charlotte is ineens de hare. 
De tijdreisgenoot van Charlotte is ineens haar reisgenoot...

Vragen, vragen, vragen. Antwoorden liggen niet altijd voor het oprapen. Gelukkig heeft Gwen haar beste vriendin Leslie die wel van wat onderzoek doen houdt.

"Opaal en barnsteen het eerste paar, 

agaat zingt in B, de wolf-avatar, 

duet - solutio! - met aquamarien. 

Dan volgt de machtige smaragd en citrien, 

de tweelingcarneolen in scorpio, 

en jade, nummer acht, digestio. 

In E grote terts: zwarte toermalijn, 

saffier in F, hoe helder haar schijn. 

En haast tegelijk de diamant, 

als elfen zeven, de leeuw herkent. 

Projectio! De tijd raakt vlot, 

robijn vormt begin, maar ook het slot."


Mijn mening:

Ik vond het een lekker ontspannen boek om te lezen, maar niet zo ontspannen dat ik erbij in slaap viel. Het is me tenminste gelukt om het boek in één keer uit te lezen.

De verhaallijn is boeiend. Het tijdreizen is interessant. De personages zijn goed.
Er zaten een aantal spannende stukken in het verhaal, maar ik zat niet op het puntje van mijn stoel.

Qua romantiek was het spannender. Gwen is een echte pubermeid met vlinders in haar buik.

Tussen de hoofdstukken door zitten steeds wat stukjes uitleg over de tijdreizigers. Eerst kwamen die stukjes me nogal vaag voor, maar naarmate het verhaal vorderde, kwamen ze wat logischer op me over.

Voor mijn gevoel is dit boek een beetje een inleiding op wat nog gaat komen in de volgende boeken. Is dat zo?
Naar de andere delen ben ik in elk geval erg benieuwd. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Robijnrood - Eindeloos verliefdTitel: Robijnrood - Eindeloos verliefd
auteur: Kerstin Gier
Originele titel: Rubinrot
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Blossom Books | Uitgeverij Kluitman B.V.
ISBN: 
9789020679038
aantal pagina's: 352
verschijningsdatum: februari 2011


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten