Boeken algemeen

vrijdag 20 mei 2016

Een hart vol hommel(e)s - Petra Hülsmann

Behalve dat ik veel positieve reacties over dit boek gelezen heb, heb ik hem ook gekozen om de leuke cover. Ik vind dat bijtje zo grappig!
Achterin het boek staat hoe je er zelf eentje kunt maken, maar daar ga ik me toch maar niet aan wagen.



Waar gaat het boek over:

Lena wordt vlak voor haar trouwdag in de steek gelaten door haar aanstaande. Daar bovenop raakt ze ook haar baan nog kwijt door een domme fout.
Daardoor zit ze in één klap zonder huis en zonder werk. 
Ze gaat bij haar broer in een woongemeenschap wonen waar haar broer samenwoont met zijn vriendin en een vriend.

Lena wil haar leven en zichzelf drastisch veranderen. Daarom stelt ze een stappenplan op.
Punt 1 is het vinden van een nieuwe baan, punt 2 de ware vinden en punt 3: "Lena de loser, oftewel brave Lena, bestond niet meer! Die was passé en begraven. Doek op voor de nieuwe Lena!"

Ze solliciteert zich te pletter, maar kan niet krijgen wat ze wil. Als tussentijdse oplossing gaat ze in de tweedehandsboekwinkel van de wat stugge Otto werken.
Aan huisgenoot en womanizer Ben vraagt ze advies om een man aan de haak te slaan. Als ze er eenmaal eentje heeft, komt ze er toch achter dat ze liever een andere heeft.

Gelukkig zit taxichauffeur Knut vol goed advies in moeilijke tijden...


Mijn mening:

Het kostte me even moeite om in het verhaal te komen, maar na een paar hoofdstukken was ik verkocht en heb ik heerlijk zitten lezen. Ik vond het een grappig, lief en leuk boek. Een echte feel-good roman, alhoewel het uiteindelijk wel wat oppervlakkig blijft.

Aan het begin van ieder hoofdstuk staat een soort van korte samenvatting van wat komen gaat. Soms verkapt, maar soms werd er wat mij betreft teveel verklapt. Meestal wel humoristisch, omdat Lena erg goed is in de spot met zichzelf drijven.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Een hart vol hommel(e)sTitel: Een hart vol hommel(e)s
auteur: Petra Hülsmann
Originele titel: Hummeln im Herzen
vertaling: Lilian Caris
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 
978 94 027 0720 5
aantal pagina's: 416
verschijningsdatum: maart 2016


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten