Boeken algemeen

maandag 12 september 2016

Ademloos (De Dark Elements #3) - Jennifer L. Armentrout



Na het spannende einde van Steenkoud heb ik gelijk Ademloos erbij gepakt. Ik wilde zo snel mogelijk weten hoe het verder zou gaan.
Gelukkig leek het bij Ademloos niet alsof ik in een nieuw boek begon, maar in een volgend hoofdstuk van Steenkoud. De twee boeken sluiten precies op elkaar aan.

Waar gaat het boek over:

Layla bevindt zich tussen twee vuren, tussen goed en kwaad. Ze zal een keuze moeten maken. Roth of Zayne. De wereld van de demonen of de wereld van de wachters?

Als dat nou haar enige probleem was...

Het grootste probleem in Ademloos is de Lilin die opgespoord en verslagen moet worden. En daar zit nog wel een addertje onder het gras. Als het niet lukt kan de Lilin nog wel eens het einde van de wereld betekenen.

Layla gaat letterlijk en figuurlijk door een hel om haar taak te volbrengen en haar beloftes na te komen.

Mijn mening:

Wederom een spannend boek, al had ik gehoopt op een onvergetelijk einde. Als finale was dit wel een beetje zwakjes. 
Zo waren er in dit deel wel meer dingen die te gemakkelijk gingen. En dan heb ik het niet over de Lilin; daar zat het echte verhaal in.

Terwijl Layla qua karakter steeds sterker werd, werden Roth en Zayne zwakker.

Nu klink ik misschien wel heel negatief, maar dat komt omdat ik denk dat er meer uitgehaald had kunnen worden.

Het verhaalverloop op zich vond ik goed. Tot bijna het einde aan toe was de opbouw ook goed. Er zat genoeg actie, spanning en romantiek in.

De omslag van alledrie de delen is leuk gedaan. Op Witheet staat 1 personage, op Steenkoud staan er 2 en op Ademloos 3. Hierdoor is goed te zien welk deel je in handen hebt.
Ook op de rug van het boek is de afbeelding te zien. Leuk voor in de boekenkast.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De Dark Elements 3 - AdemloosTitel: Ademloos
auteur: Jennifer L. Armentrout
Oorspronkelijke titel: Every Last Breath
vertaling: Louise Willenborg
uitgeverij: HarperCollins Young Adult
ISBN: 978 94 0271 030 4
aantal pagina's: 382
verschijningsdatum: augustus 2016


Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten