Boeken algemeen

zondag 2 oktober 2016

Gevangene (Blackcoat Rebellion #2) - Aimée Carter

Deze maand doe ik mee aan #Boektober. Net even iets meer tijd besteden aan lezen dan anders, dan de afgelopen maand. Dat moet lukken, aangezien ik afgelopen maand maar zes boeken voor mezelf las. Geen gek gedoe hoor, ik ga niet hele dagen zitten lezen.

Ik heb zojuist Gevangene, het tweede deel van de Blackcoat Rebellion-serie uitgelezen. In de zomervakantie las ik het eerste deel, Marionet.



Het verhaal over de gemaskeerde Kitty Doe, die nu door het leven moet gaan als Lila Hart, nichtje van de minister-president van de Verenigde Staten.

Waar gaat het boek over:


(Lees niet verder als je Marionet nog niet gelezen hebt en wel wilt gaan lezen.)
Om de mensen in Elders te helpen, om tegen het rangenstelsel te strijden, wil Kitty zich als Lila inzetten voor de Zwarte Rebellen.
Als een van de weinigen weet zij dat minister-president Daxton niet is wie hij zegt te zijn.

Ondanks de adviezen, gaat Kitty op zoek naar de ware identiteit van Daxton. Al snel blijkt dat dat niet alleen met gevaar voor eigen leven is.

Kitty komt terecht in haar grootste nachtmerrie: Elders. Elders, waar iedereen voor zijn eigen hachje vecht, waar niemand te vertrouwen is, waar je afgeschoten wordt als je op het verkeerde moment met je ogen knippert, waar Kitty er alleen voor staat...

"Ik was geen soldaat. Ik was geen strateeg. Ik was geen politicus. Ik was niets meer dan het gezicht van de beweging, en dat met een gezicht dat niet eens van mij was."


Mijn mening:


Spannend tot en met de laatste bladzijde en met veel onverwachte wendingen. 
Tijdens het lezen weet je zelf niet eens meer wie er nou wel of niet te vertrouwen is. 
Zelfs Kitty vertrouwde ik niet, maar dat was meer door haar koppigheid. Zo irritant, als iemand continu doet wat er juist wordt afgeraden!

Dat was voor mij gelijk het grootste minpunt van het boek: Het personage Kitty. Ik ergerde me regelmatig kapot aan haar, terwijl ik ook wel wilde dat haar onbezonnen acties goed zouden verlopen.
Maarja, als ik pissig word op een personage, omdat die verkeerde keuzes maakt, is dat ook wel een teken dat ik me goed ingeleefd heb in het verhaal.

In elk geval kijk ik uit naar het derde deel, Koningin, dat dit najaar zal verschijnen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

titel: Gevangene
auteur: Aimée Carter
originele titel: Captive
vertaling: Sandra C. Hessels
uitgeverij: HarperCollins

ISBN: 978 94 027 0960 5
aantal pagina's: 318
verschijningsdatum: juli 2016

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten