Boeken algemeen

vrijdag 16 mei 2014

Jij bent de liefste - Hans & Monique Hagen

Soms heb ik 's avonds geen tijd of zin om een verhaaltje voor te lezen. Een gedichtje is dan voor de afwisseling ook wel eens leuk. Ik heb dan ook meerdere gedichtenbundels voor kinderen in de boekenkast staan. Eén daarvan is Jij bent de liefste. Geschreven door Hans en Monique Hagen. Een boek met erg mooie en kleurrijke illustraties, getekend door Marit Törnqvist.

De titel van het boek is genoemd naar het eerste gedichtje dat in het boek staat.
De gedichten gaan niet allemaal over liefde of lieve dingen. Er komen in het boek allerlei onderwerpen en emoties aan bod. Ook een onderwerp als de dood wordt niet overgeslagen.
Een gedichtenbundel is wat mij betreft niet een boek dat je in een keer helemaal voorleest. Ik kies meestal een gedichtje uit dat mij of mijn kinderen op dat moment aanspreekt. Eentje met op dat moment een voor ons actueel onderwerp of gewoon omdat hij leuk is.



De illustratie op de voorkant van het boek is
de illustratie die bij het laatste gedicht staat.
Dat is ook gelijk een van de gedichtjes die ik het mooiste vindt.



Het eerste gedicht in het boek is denk ik de meest bekende. Ik zie hem tenminste nog wel een voorbij komen op social media.
Het is een lief, klein gedichtje voor de beschrijving van iets dat juist heel groot is.









Het boek is onder andere verkrijgbaar bij Bol.com via onderstaande link.
http://www.bol.com/nl/p/jij-bent-de-liefste/1001004001807555/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten