Boeken algemeen

woensdag 22 oktober 2014

Dansen in de hemel - Michael Pilarczyk

En dan maar hopen dat het nog niet te laat is op het moment dat je erachter komt dat het niet geld is wat gelukkig maakt...

Mishka Kamadev is hard bezig om zijn leven keihard te verkloten en hij heeft het zelf niet eens door. Hij heeft een vrouw die onvoorwaardelijk van hem houdt, alleen is zij wel ernstig ziek en is vanaf het begin duidelijk dat ze niet oud zal worden.

Als puber krijgt Mishka verkering met de Poolse Lotte. Ze hebben een weinig diepgaande relatie. Lotte heeft eigenlijk geen ambities. Als Mishka bekend wordt als DJ en veel geld verdient groeien ze dan ook al snel uit elkaar. Mishka is te gast op allerlei feesten. Op een van die feesten ontmoet hij Isabelle.Via haar ontmoet hij Lisa di Angelo. Bij haar lijkt het of Mishka zijn bestemming bereikt heeft.
Met haar zou hij een stabiel leven kunnen hebben, maar Mishka blijft verlangen naar passie, roem en rijkdom. Daardoor doet hij echt ongelooflijk stomme dingen, die hij vervolgens niet aan Lisa durft te vertellen.
Ondanks vele tegenslagen kennen ze ook veel gelukkige momenten, maar uiteindelijk komt het onvermijdelijke moment waarop Lisa te ziek wordt om verder te leven.

"Amor omnia vincit" - Liefde overwint alles. 
Een erg passende en pakkende spreuk die voorin het boek staat. 



Via een winactie op twitter van @Bruna_nl werd ik als gelukkige winnaar van dit gesigneerde exemplaar van Dansen in de Hemel gekozen. Ik was al een tijdje aan het wachten tot het boek als e-book uitkwam, daar hoefde ik nu niet meer op te wachten.

Ik vond het een mooi, ontroerend verhaal. Ik heb me af en toe wel flink boos gemaakt op Mishka als hij weer eens vooral met geld, drank, seks en werk bezig was, terwijl Lisa doodziek thuis op hem zat te wachten. (Wat dat betreft deed het mij af en toe wel wat denken aan 'Komt een vrouw bij de dokter'.)
Dat een boek dergelijke emoties oproept is voor mij een goed teken. Dat heb ik alleen als de personages goed en geloofwaardig zijn neergezet.
Voor Mishka bestond het leven lange tijd vooral uit succesvol zijn. Eerst als DJ, later met beleggen. Daar ben ik zelf helemaal niet in thuis, dus de stukken die daarover gingen waren voor mij af en toe wat onduidelijker. En de bedragen waar het over ging waren helemaal een ver van mijn bed show.
Verder heeft het verhaal mij erg geraakt. Tot tranen toe zelfs.


Als puber zat ik vaak bij de tv naar TMF te kijken. Dat was dan ook heel lang mijn eerste link met de naam Michael Pilarczyk.
Michael Pilarczyk ←→ TMF.
Dansen in de hemel heeft daar verandering in gebracht. Ik hoop dat er in de toekomst nog meer boeken van zijn hand zullen uitkomen. Nu is het in ieder geval:
Michael Pilarczyk ←→ Dansen in de hemel. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

22078887Titel: Dansen in de hemel
auteur: Michael Pilarczyk
uitgeverij: Invictus
ISBN: 9789079679201
aantal pagina's: 248
verschijningsdatum: mei 2014









Follow on Bloglovin

3 opmerkingen:

  1. Heb al veel goede dingen over dit boek gelezen! En zo'n gesigneerd boek is natuurlijk extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor steeds meer goede dingen over dit boek. Misschien moet ik me er ook maar eens aan wagen, het verhaal klinkt in ieder geval goed (al doet het me erg aan de eerste Kluun denken, maar dat had jij ook haha)

    BeantwoordenVerwijderen