Boeken algemeen

maandag 6 oktober 2014

Vijf (Beatrice Kaspary #1) - Ursula Poznanski

Een superspannend boek!

Ik ben dit boek gaan lezen nadat ik er een aantal goede reacties over had gelezen in de Facebookgroep Thrillerlovers.
Ik heb hem digitaal gelezen. In de digitale editie stond gelijk voorin een stukje van Karin Slaughter. Zij vond het een psychologische thriller van grote klasse. Aangezien ik een enorme fan van Karin Slaughter ben, beloofde dat alvast veel goeds.

17301956Rechercheur Beatrice Kaspary en haar collega Florin Wenninger raken ongewild betrokken bij een macaber spel als ze op een ochtend melding krijgen van een dode vrouw in een weiland.
De vrouw heeft vreemde getallen onder haar voet getatoeëerd. Het blijken coördinaten te zijn. Coördinaten die leiden naar een nieuwe vondst. Een gesealde hand...

Ik heb tijdens het lezen een tijdje het idee gehad dat dit niet het eerste deel was van de serie. Dat kwam omdat er veel verwijzingen waren naar het verleden van Beatrice. Ik heb zelfs ondertussen nog even gecontroleerd of ik wel in het goede boek begonnen was.
De twijfel werd later in het verhaal wel weggenomen.
Ik vond de personages in het boek erg boeiend. Zeker personages om meer over te willen lezen. Dat kan gelukkig in 'Blind verleden'. Ik ben erg benieuwd hoe het verder met ze zal gaan. 

Voor degenen die mijn blog al langer volgen is het misschien wel bekend dat ik het leuk vind om op Google Maps op te zoeken waar een verhaal zich afspeelt. Dat was door de coördinaten in dit boek wel heel gemakkelijk. Ik kon met de omschrijvingen in het boek meekijken op de kaart. Wel grappig eigenlijk.
In het verhaal speelt geocaching een belangrijke rol. Ik had er nog nooit van gehoord. In het boek is er veel over uitgelegd. Weer wat geleerd.
Naar aanleiding van dit verhaal zeg ik tegen Ursula Poznanski: TFTB :-) (thanks for the book).

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Vijf
auteur: Ursula Posnanski
Originele titel: Fünf
vertaling: Bonella van Beusekom
uitgeverij: Cargo
ISBN: 9789023484899
aantal pagina's: 400
verschijningsdatum: mei 2014

Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. klinkt als een goed boek :) ik ben nu een ander boek van deze schrijfster aan het lezen nl Saeculum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het indertijd ook heel graag gelezen. Fijn dat je er ook van genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt spannend! Heb je haar jeugdboeken al gelezen? Ik heb "Erebos" gelezen en die vond ik erg leuk en spannend. Over jongeren die in de ban komen van een computerspel

    BeantwoordenVerwijderen