Boeken algemeen

maandag 13 oktober 2014

Vergelding - Tim Bowler

Tijdens de Kinderboekenweek wil ik als het even kan toch wel een (of meer) kinderboeken kopen. Afgelopen week daarom even lekker rondgesnuffeld bij de Bruna hier in de stad.
Ik heb het nieuwste Dolfje Weerwolfje boek gekocht om voor te lezen en Vergelding. Een jeugdthriller om zelf te lezen.
Met dat politielint er omheen zag hij er erg leuk uit. De prijs was ook niet verkeerd.
Ik ben er vrij vlot in begonnen. Ik koop ook wel eens boeken die veel langer op de plank blijven staan. Nu had ik zin in een boek waarvan ik verwachtte dat ik er niet zo heel veel tijd voor nodig zou hebben. En dat klopte.

Maja is 14 jaar en net met haar ouders en broer verhuisd naar De Lijsterbes, een plattelandshotel in het dorpje Hemloo. Ze weet de weg in de buurt en het hotel nog niet goed.
Samen met haar broer is ze in het bos als ze op mysterieuze wijze ineens te diep in het bos terecht komt en daar op drie lijken stuit.
De politie vindt echter niets op de aangewezen plek en doet het verhaal van Maja af als fantasie. 
Eén van de agenten blijkt zelfs het lijk te zijn dat Maja even ervoor nog in het bos had gezien. Maar dan springlevend! Zo krijgt Maja zelf zelfs het idee dat ze niet goed wijs is.
En toch klopt er iets niet. Er lopen rare figuren in het dorp rond. Er is iets aan de hand.
Maja ziet vreemde dingen, maar dat niet alleen, ze voelt zich continu bekeken en niet op haar gemak. Dat gevoel is het ergst in haar eigen huis...

Een jeugdthriller; ik kan me niet herinneren dat ik er daar ooit eerder een van gelezen heb. Een erg spannend en geheimzinnig verhaal. Ik kan me zo voorstellen dat het voor jongeren zelfs een heel indrukwekkend verhaal is. Ik zou hem niet op een basisschool in de boekenkast zetten. Of je moet erbij vermelden dat er nachtmerriegarantie op zit.
Qua taalgebruik leest hij makkelijk en de vaart zit er goed in.
Het boek gaat niet echt diep op de personages in, terwijl er toch wel bijzondere dingen met Maja aan de hand zijn. Daar had ik als lezer best meer van willen weten.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

VergeldingTitel: Vergelding
auteur: Tim Bowler
Originele titel: Buried Thunder
vertaling: Marce Noordenbos
uitgeverij: De Fontein
ISBN: 9789026137631
aantal pagina's: 255
verschijningsdatum: juni 2013

Bestel dit boek bij Bol.com.


Follow on Bloglovin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten