Boeken algemeen

zondag 21 juni 2015

Dodenweg - Olga Hoekstra

"De auto reed te snel. Ze zag hem aankomen, haar hart maakte een sprongetje. Ray zou haar vinden. Even vermorzelde de angst het vertrouwen. Stel dat hij niet op tijd kwam? Stel dat hij het gevaar onderschatte? Stel dat de zieke geest die haar vasthield, eerder zou toeslaan. Stel dat... 

Een beweging onderbrak haar denken. Hij trok haar omhoog en duwde haar de weg op, recht op de auto af die hen met bloedende vaart tegemoetkwam."



Voor de Zomerwinactie die op dit moment loopt op mijn blog kreeg ik zelf een recensie-exemplaar van Nevel. 
Ik kreeg te horen dat de boeken goed los van elkaar te lezen zijn, dus dat kwam goed uit. Ik had Dodenweg namelijk nog niet, dacht ik.
Ik was net mijn gratis proefmaand op Bliyoo gestart en keek even rond of er nog leuke boeken bijstonden (ja, genoeg) en kwam Dodenweg (en Nevel) tegen.
Ik heb hem gelijk op mijn boekenplank gezet en ben gaan lezen. Ik kan straks dus mijn eigen oordeel geven of de boeken los van elkaar te lezen zijn of niet.
Aan het eind van het boek staat al een preview van Nevel. Die heb ik overgeslagen, aangezien ik dat boek hier al heb liggen en het daar in wil gaan lezen.

Beide boeken hebben in ieder geval dezelfde hoofdpersonages: Fleur Benedictus, journaliste bij de Saksenburchter Courant en rechercheur Thomas DeLohr.
Ze ontmoeten elkaar na een ongeluk op de DeRuyterweg. Een ongeluk dat geen ongeluk blijkt te zijn.

In de proloog is een man een vrouw aan het 'perfectioneren'. Dat gaat zeker niet met zachte hand. Ook blijf het niet bij één vrouw. Maar wie is het en wat is zijn motief?
Daar moet Thomas op tijd achter zien te komen. Maar de moorden voeren hem terug naar zijn eigen verleden, maken zijn eigen littekens weer open.

Stukje bij beetje dring je als lezer door tot de waarheid.
Ik dacht vlak in het begin al dat ik wist wie de dader was, maar zat er flink naast. Altijd goed!

Fleur voelt zich tot Thomas aangetrokken, maar wordt gewaarschuwd door haar zus. Bij een man als hij moet ze ver vandaan blijven.

"God knows we're all drawn to what's beautiful and broken."

Deze mooie quote heeft Olga Hoekstra uit 'The Clockwork Prince' van Cassandra Clare gehaald.

Het boek is spannend en bevat ook de nodige romantiek. Het leest, mede door de korte hoofdstukken, lekker vlot weg. Ik zeg: Lees dan!

P.S. Ik heb deze blogpost niet in één keer geschreven. Ik ben na de eerste alinea gestopt om in Nevel verder te lezen...

Klik hier om te kijken hoe je kans maakt op een exemplaar van Nevel.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

22710115Titel: Dodenweg (Saksenburcht #1)
auteur: Olga Hoekstra
uitgeverij: Xander Uitgevers
ISBN:  9789401603089
aantal pagina's: 269
verschijningsdatum: november 2014







Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten