Boeken algemeen

zaterdag 11 juli 2015

Mooie meisjes - Karin Slaughter


Het koste wat moeite, maar het is me gelukt om dit boek tot de zomervakantie te bewaren. De opzet was dat ik dan een hele dag en misschien nog een halve nacht door zou lezen om het boek in een of twee dagen uit te hebben.
Helaas was ik niet helemaal fit afgelopen week en duurde het wat langer. Ik viel namelijk steeds in slaap tijdens het lezen. Dan schiet het niet echt op. In mijn dromen heb ik wel een aantal andere verhaallijnen gedroomd, maar geen van alle waren ze zo bizar als het echte verhaal.

Mooie meisjes is een stand-alone, net als Veroordeeld (Klik op de titel voor de recensie), het vorige boek van Karin Slaughter. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Mooie meisjes beter vond. Dat komt denk ik mede doordat dit boek zich in deze tijd afspeelt en het vorige in de jaren zestig.
Wat er in Mooie meisjes gebeurt verkilt je af en toe tot op het bot.
Als het boek verfilmd zou worden, zou je ware horrorfilm hebben. Zo eentje waarbij je vanaf de bank naar de hoofdpersoon wilt gaan roepen wat ze moet gaan doen.
( Wat mij betreft is dit boek dan ook uitermate geschikt voor verfilming.)

Review

Er was eens... een gelukkig gezinnetje. Een vader, een moeder en drie mooie dochters. Julia, Lydia en Claire. Natuurlijk hadden de meisjes wel eens ruzie, maar verder was het net een sprookje. 
Totdat... het gelukkige gezinnetje bruut uit elkaar gerukt werd door de vermissing van het oudste meisje. Julia. 19 jaar. De hele stad hielp mee met zoeken. Totdat het verhaal ging dat ze vast weggelopen was. Het gezin stond er alleen voor.
Moeder werd depressief en dronk te veel, vader was obsessief bezig met zoeken, Lydia werd opstandig en zocht haar heil bij verdovende middelen. Claire stond er alleen voor.
Tot ze van Paul de liefde en aandacht kreeg die ze nodig had.
Met Paul is ze inmiddels 18 jaar samen. 
Haar verleden en de herinnering aan haar vermiste zusje zijn nooit helemaal verdwenen, maar door een vermissing in de stad komt het allemaal weer boven. 
Paul steunt haar in alles. Heeft overal een oplossing voor, maar dan wordt ook hij uit haar leven weggerukt en staat Claire er alleen voor.
Al snel na Pauls dood komt ze erachter dat de erfenis die hij haar nalaat hun leven samen een stuk minder mooi laat lijken.

Monsterlijk, bruut en gewelddadig, een aantal woorden die bij dit boek passen.
De figuurlijke rode en blauwe pil komen regelmatig terug in het boek. (keuzes maken)
Het boek speelt zich in en om het voor Karin Slaughter bekende Atlanta af. 

Doordat ik in het begin niet echt toekwam aan lezen kostte het me even moeite om in het verhaal te komen, maar toen ik eenmaal in het verhaal zat, kon ik het boek echt niet meer wegleggen. 
Echt een goede thriller die je op het puntje van je stoel houdt. 

Toch ben ik blij dat er volgend jaar ook weer een vervolg komt in de Sara Linton en Will Trent-reeks.

Een paar tips voor specifieke lezers:
Niet geschikt voor lezers met een zwakke maag.
Wel geschikt voor mensen die niet tegen dierenleed in boeken kunnen. 
(Wie de schoen past...)

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

25766025titel: Mooie meisjes
auteur: Karin Slaughter
originele titel: Pretty Girls
vertaling: Ineke Lenting
uitgeverij: Cargo
ISBN: 
978 90 234 9159 0 (e-book)
aantal pagina's: 378
verschijningsdatum: juni 2015




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten