Boeken algemeen

zaterdag 4 juli 2015

Op een rijtje: De boeken van juni

Is het al 4 juli?! Toch maar eens op een rijtje zetten wat ik in juni gelezen heb. En niet alleen juni is voorbij, de eerste helft van 2015 zit erop. Cliché: Wat gaat dat snel! (Een jaar is nu eenmaal niet lang...)

Natuurlijk wist ik wel dat het juli was, laatste schoolweek/werkweek, dus nog even druk. Maar nu: vakantie!!!
Nog een reden waarom ik deze week niet bezig geweest ben met bloggen: Veel te mooi weer om met mijn laptop binnen te zitten.
Tijd om te lezen heb ik wel gehad. Het eerste boek van juli is uit en het tweede alweer halverwege.


Op een rijtje:

  1. De lege stad - Simone van der Vlugt 
  2. Rosy (Verhoeven #4) - Pierre LeMaitre 
  3. Bijna verliefd (Verboden vrucht #1) - Abbi Glines
  4. Nooit verliefd (Verboden vrucht #2) - Abbi Glines
  5. De oneindige zee (De vijfde golf #2) - Rick Yancey
  6. Je bent geweldig - Jill Mansell
  7. Door de Zombiespiegel (The White Rabbit Chronicles #2) - Gena Showalter 
  8. Grijs gebied - Marion Pauw
  9. Dodenweg - Olga Hoekstra
  10. Nevel - Olga Hoekstra
  11. Verbroken - Linda Jansma
  12. Versplinterd - Dani Atkins
Klik op de titel om mijn bijbehorende recensie te bekijken.

Je ziet 12 boeken in het lijstje staan, maar ik heb er 'maar' 11 gelezen. Verbroken van Linda Jansma had ik namelijk al in mei gelezen, alleen mocht mijn recensie pas in juni online vanwege de blogtour van De Crime Compagnie waar ik aan mee mocht doen.
Ook Rosy, De oneindige zee en Nevel waren recensieboeken. Van Nevel heb ik zelfs 3 exemplaren weg mogen geven. Dat soort dingen is altijd leuk om te doen :-).

Er zijn veel boeken die ik deze maand 4 sterren gegeven heb. Ik kan zo niet zeggen welk boek daarvan ik het beste vond. Wel welk boek me het meest is bijgebleven. En dat is De lege stad van Simone van der Vlugt. Ook Versplinterd heeft veel indruk op mij gemaakt.

De lege stad24694895

2015 tot nu toe:

Volgens de Goodreads Reading Challenge heb ik inmiddels 68 boeken gelezen. Mijn doel begin dit jaar was 100. Ik ga er vanuit dat ik dat ga redden :-)


Ik doe ook nog steeds mee met de #ikleesNederlands uitdaging. Daar heb ik ingezet op 30 boeken, waarvan ik er inmiddels 18 gelezen heb. Ik verwacht ook dat ik die uitdaging dit jaar wel ga halen. Ook voor de zomervakantie heb ik nog een aantal boeken van Nederlandse bodem op stapel liggen.

De #boekperweek uitdaging van de Bibliotheek heb ik vorige maand al gehaald, maar ik tel vrolijk verder. 62/53 inmiddels. Zoals ik al eerder gezegd heb klopt het dat er op Goodreads meer boeken staan, omdat ik daar voorleesboeken ook meetel en bij #boekperweek niet.
Via Pinterest kun je ook zien welke boeken ik allemaal gelezen heb voor de uitdaging. 

Ook nog een leuk weetje: Mijn Facebookpagina heeft de 200 likes gehaald. (Er kan nog meer bij... )

Wat er op stapel ligt voor juli:

Heel veel lezen. Dat is mijn bedoeling van juli. Ik heb lekker vakantie, dus daar kan het niet aan liggen.
Speciaal voor de vakantie is het me gelukt om Mooie meisjes van Karin Slaughter te laten liggen. Daar ga ik na Grey (die van de 50 tinten) in beginnen. Het boek dat ik deze maand al gelezen heb is Ik geef je de zon van Jandy Nelson, hierover later dit weekend meer.
Ook heb ik nog een aantal boeken van de bibliotheek liggen, waaronder een paar kinderboeken die ik voor het Zomerlezen van Ikvindlezenleuk heb uitgezocht.


25766018 Ik geef je de zon 25644601

Welk boek ga jij deze maand zeker weten lezen?



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten