Boeken algemeen

zaterdag 16 juli 2016

Jager (Talon #3) - Julie Kagawa

In november vorig jaar las ik Rebel, het tweede deel van de Talon-saga, nu was het eindelijk tijd voor deel 3, Jager.

Ook dit boek heeft weer een mooie cover. Geen drakenhuid dit keer, maar een maliënkolder, wat verwijst naar Garret, die een ridder van Sint Joris was.



Omslagtekst:

Na het verraad van haar broer heeft Ember definitief gekozen voor het rebellenleven met Riley en al haar banden met de drakenorganisatie Talon verbroken. Samen proberen ze zowel de drakendoders van St. Joris als de huurmoordenaars van Talon een stap voor te blijven. Wanneer ze achter de ongelooflijke waarheid over Talon én de Orde van St. Joris komen, weten ze dat er maar één oplossing is, en daarvoor hebben ze de hulp van Garret nodig. Als ze hem niet snel vinden, dreigt er een totale oorlog...

Maar Garrett is verdwenen. Hij heeft besloten zijn oude wapenbroeders van St. Joris te bespioneren, en algauw komt hij achter een groot geheim, dat een dodelijk gevaar betekent voor zowel mensen als draken...

Mijn mening:

Allereerst wil ik zeggen dat ik de omslagtekst van hierboven niet helemaal treffend vind voor het verhaal. Eigenlijk klopt hij zelfs niet.
Riley en Ember zijn namelijk helemaal niet op zoek naar Garret en zij zijn niet degenen die de waarheid ontdekken, dat is Garret. 
Het tweede stukje over Garret klopt wel. 
Hij beseft dat Ember in gevaar is en hij haar moet vinden voor het te laat is.

"Het was oorlog. Talon en St.-Joris probeerden elkaar nog steeds te vernietigen, en Ember zat er middenin. Zolang de twee organisaties bestonden, zou haar leven in gevaar zijn. Daar veranderde niets aan als ik van het toneel verdween."

(Garret)

De originele titel van het boek is Soldier. Dat is vertaald naar Jager, in plaats van Soldaat. Jager zal vast gekozen zijn, omdat het wat pakkender is, terwijl ik het Engelse Soldier treffender vind.

Dat de titel op Garret slaat, betekent niet dat het verhaal vooral over hem gaat. Ook Riley, Ember en Dante hebben weer hun eigen hoofdstukken waarin zij de ik-figuur zijn.
Wel kun je in dit boek meer lezen over Garrets achtergrond.

"Dit was de laatste keer dat die duivelse draken me pijn deden. Ze hadden er een nieuwe vijand bij, en ik zou ervoor zorgen dat ze wisten wie ik was wanneer ik ze op het slagveld vernietigde. 

Ik zou keihard werken. 

Ik zou uitblinken. 

Ik zou de perfecte soldaat worden."

(Garret)

Ik vond het verhaal erg spannend en was er helaas veel te snel doorheen.

Jager heeft alles wat ik zoek in dit genre: Actie, spanning, romantiek, humor en onverwachte wendingen. 
Super!

Legion (Talon, #4)Ik vond zelf de romantische verhaallijn minstens zo spannend als de avontuurlijke. Van beide had ik van tevoren geen idee hoe ze verder zouden verlopen.

Voor als je niet meer precies weet wat er in Rebel gebeurd is: er wordt in dit boek voldoende teruggeblikt om weer helemaal te weten waar het ook alweer over ging. (En anders kun je altijd nog mijn recensies van Pupil en Rebel lezen...)

En, zonder verder iets te verklappen, het einde zorgde ervoor dat ik niet kan wachten tot ik deel vier in handen heb. 
De originele titel van het vierde deel zal Legion worden en wordt verwacht in mei 2017 (Dan pas?!!!)
En dan nog wachten op de vertaling...

Klik hier om mijn recensies van de andere boeken van Julie Kagawa te lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Jager (Talon, #3)Titel: Jager
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: Soldier
vertaling: Karin de Haas
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 1230 8
aantal pagina's: 350
verschijningsdatum: juni 2016

Koop bij bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten