Boeken algemeen

maandag 26 januari 2015

Bezeten van jou ( Crossfire #4) - Sylvia Day

Ik dacht: Het is weer eens tijd voor een erotische roman. En waarom dan niet het nieuwste boek van Sylvia Day.
Ik was niet zo kapot van het vorige boek dat ik van haar gelezen heb. (Zondig hart) Maar: Nieuwe ronde, nieuwe kansen en de vorige 3 boeken van de Crossfire-serie heb ik ook gelezen. Als ik eenmaal in een serie begonnen ben vind ik dat ik de nieuwe delen ook 'moet' lezen. Misschien moet ik hier maar eens op terug komen.
In mijn herinnering waren waren de vorige delen erg goed, maar als ik terugkijk op Goodreads zie ik dat ik ze 3, 4 en 3 sterren gegeven heb. 3 Sterren; geen denderend succes dus.
En ook dit boek kan ik er niet meer dan 3 geven. Ik neig zelfs naar 2. Eigenlijk komt het hierop neer: different book, same story. Toch vind ik de personages op zich wel leuk. Vooral Gideon. De hoofdstukken die vanuit hem verteld worden vond ik ook een stuk leuker dan de hoofdstukken vanuit Eva.
Ik heb het idee dat er veel meer uit dit verhaal gehaald had kunnen worden, maar dat zal wel in deel 5 aan bod komen.
Daar zit ik persoonlijk niet meer op te wachten.

Net als in de vorige boeken probeert Gideon de baas te spelen over Eva. Ook nu accepteert Eva dit niet.
Ze zijn, net als in het vorige boek, samen in therapie. Gideon moet leren praten over zijn verleden. Dat gaat moeizaam. Toch laat hij stukje bij beetje wat meer los over wat er gebeurd is. De stukjes waarin hij dat doet vond ik wel heftig.
Verder speelt jaloezie nog steeds een grote rol, maar merk je dat zowel Gideon als Eva wel geleerd hebben van de fouten uit het verleden en gaan ze wat beter met de problemen om. En problemen zijn er nogal wat. Behalve de problemen tussen Gideon en Eva zelf, zijn er ook problemen met familie, vrienden en exen.
De ultieme manier om met problemen om te gaan is voor Gideon en Eva het hebben van seks. Dat hebben ze dan ook veelvuldig. In ieder hoofdstuk wel meerdere keren. Daar is het nieuwtje wat mij betreft wel vanaf. 
Eva reageert hetzelfde op Gideon als hij naakt voor haar staat als wanneer hij een ei bakt. Dan kan hij net zo goed een ei bakken. Het is een beetje teveel uitgemolken allemaal.

De cover vind ik trouwens wel mooi.

Sterren plaatjesSterren plaatjes

23751677Titel: Bezeten van jou
auteur: Sylvia Day
Originele titel: Captivated by you
vertaling: Marike Groot en Sander Brink
uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 90 449 7214 6 (e-book)
aantal pagina's: 328
verschijningsdatum: december 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten