Boeken algemeen

vrijdag 2 januari 2015

Shopaholic naar de sterren (Shopaholic #7) - Sophie Kinsella

Ik heb alle delen van de Shopaholic serie gelezen en zelfs de film gezien. In alle boeken speelt Becky de hoofdrol. En raad eens: Ik mag Becky helemaal niet! Ik snap van mezelf dan ook eigenlijk niet waarom ik al die boeken gelezen heb... wat een ergernis!

Nu overdrijf ik misschien een beetje, want behalve dat ik me blauw erger aan Becky zijn de verhalen wel ontspannend. En omdat ik de moeite genomen heb om de eerste zes delen te lezen, vond ik dat ik het zevende deel ook maar moest lezen.

In dit deel gaat Becky met haar man Luke Brandon en hun dochtertje Minnie in Hollywood wonen. Aldaar wil Becky het proberen te maken als stylist van de sterren. Daar heb je wel de juiste contacten voor nodig. Gelukkig heeft Luke een beroemde cliënt, genaamd Sage Saymour. Maar bij haar in de buurt komen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als Becky eindelijk met haar in contact is gekomen moet ze nog tot haar door zien te dringen.
En wanneer Becky eenmaal tegen wil en dank in de schijnwerpers staat, is niet iedereen daar even blij mee.
Is Becky de realiteit op weg naar de roem uit het oog verloren? Vergeet ze wat werkelijk van belang is?

Zoals ik al eerder duidelijk maakte is Becky geen lievelingspersonage van mij. Ik vind haar veel te oppervlakkig en naïef. Het is iemand waar ik in het echte leven met een boog omheen zou proberen te lopen. Toch heeft ze ook wel iets liefs. Ze houdt niet van ruzie. Zeker niet als die ruzies tussen mensen van wie ze houdt zijn. Dan wil ze graag tussen deze mensen bemiddelen, al doet ze dat op een niet zo handige manier.

Gelukkig zijn er naast Becky wel andere personages in het boek die ik wél leuk vind, zoals Suze en Danny, de vrienden van Becky. Ook over haar man Luke lees ik graag. Helaas speelt hij in dit boek maar een bijrol.

Of ik een volgend Shopaholic boek ook weer zou lezen? Ik ben bang van wel. Hou het maar onder het mom van: Wie A zegt, moet ook B zeggen. En in dit geval ook G en misschien H?

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Shopaholic naar de sterren
auteur: Sophie Kinsella
Originele titel: Shopaholic to the stars
vertaling: Mariette van Gelder
uitgeverij: Dutch Media uitgevers
ISBN: 9789044344790 (e-book)
aantal pagina's: 382
verschijningsdatum: oktober 201
4





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten