Boeken algemeen

donderdag 3 maart 2016

Tempted by Midnight (Midnight Breed #12,5)

In september van afgelopen jaar las ik deel 13, Bound to Darkness van de Midnight Breed-serie (Middernacht) van Lara Adrian. Ik dacht altijd dat ik de serie heel goed in de gaten hield, maar toen ik Bound to Darkness net uit had, kwam ik erachter dat ik een tussendeel gemist had: Tempted by Midnight.
Dat kwam doordat Lara Adrian die novelle geschreven heeft in de 1001 Dark Nights-serie, waar iedere maand andere auteurs aan deelnemen. Dit was het eerste boek uit die serie dat ik las, maar wellicht gaan er meer volgen.

"Welcome to 1001 Dark Nights… a collection of novellas that are breathtakingly sexy and magically romantic. Some are paranormal, some are contemporary. Each and every one is compelling and page turning."


Tempted by Midnight is prima als stand-alone te lezen. Toch lijkt het mij leuker als je al wel e.e.a. van de wereld van de Midnight Breed afweet. Ik kan er niet goed over oordelen, aangezien ik nu, op één novelle na, alle delen gelezen heb. 
In de zomer van 2014 schreef ik een blogpost over de serie, waarin ik probeerde wat meer uitleg over de serie te geven. Klik hier om naar die blogpost toe te gaan.

Waar gaat het boek over?

Tempted by Midnight gaat over Lazaro Archer, een eerste-generatie-vampier. Lazaro is leider van de Broederschap, afdeling Rome. Sinds hij twintig jaar geleden zijn familie verloor, is de Broederschap het enige waar hij om geeft.
Tot hij Melena Walsh tegen het lijf loopt. Melena komt onaangekondigd mee met haar vader naar een besloten vergadering.
Melena ziet kans om Lazaro te bedanken voor het feit dat hij haar als kind van de verdrinkingsdood gered heeft, maar Lazaro wil daar niks van weten. Hij ís geen held en wil niks van haar weten. Maar dan redt hij haar leven voor een tweede keer.

"Maybe the men in her past had been right. They would never have been good enough for her. Because all along, what she wanted them to be was someone like Lazaro Archer. Brave. Loyal. And yes, heroic, even if he refused to accept that truth."


Mijn mening:

Aangezien het een novelle van zo'n 140 bladzijden, inclusief veel reclame voor andere boeken en een preview van A touch of Midnight (deel 0,5), is, was het in een middagje uit.
Leuk om even weer wat van de serie te lezen zonder me eerst helemaal te moeten verdiepen in wat vooraf ging. Er wordt regelmatig teruggeblikt naar belangrijke gebeurtenissen uit de vorige delen, maar zonder in details te treden, want in deze novelle zijn die gebeurtenissen niet van groot belang.

Het boek wisselt in perspectief af tussen Lazaro en Melena, zodat je van beide kanten weet waar je aan toe bent.

En ja, natuurlijk weet je vanaf pagina één wel een beetje hoe het verhaal zal aflopen. Al heb ik wel even getwijfeld of dat echt zo zou zijn.
De novelles van Midnight Breed zijn, zonder denigrerend te zijn, een beetje Bouquet-reeks achtig wat dat betreft. Niks mis mee op z'n tijd.
Voor deel 14 uitkomt heb ik er nog eentje te gaan. Stroke of Midnight, deel 13,5. Ook uitgegeven in de 1001 Dark Nights-serie.

In het Nederlands is de serie nu vertaald tot en met deel 9, Corinne. Voor zover ik weet zijn de novelles niet vertaald. Zou leuk zijn als dat nog gaat gebeuren.
A touch of Midnight is overigens gratis verkrijgbaar in de Kobo-store (klik). 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Tempted by Midnight
auteur: Lara Adrian
uitgeverij: 
Evil Eye Concepts
ISBN: 
9781940887081
aantal pagina's: 140
verschijningsdatum: oktober 2014






Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Ik ben zelf geen fan van kortverhalen, maar wel van de boeken van deze schrijfster. Jammer genoeg heb ik Bound to Darkness nog steeds niet in mijn bezit gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen