Boeken algemeen

donderdag 3 maart 2016

Witheet (De Dark Elements #1) - Jennifer L. Armentrout



Van HarperCollins kreeg ik een leesexemplaar van Witheet, de nieuwe serie van Jennifer L. Armentrout. Op de voorkant staat de voor mij veelbelovende tekst "Voor de fans van Kronieken van de onderwereld." Dat slaat zeker op mij. Geweldige serie!
Ik had dan ook gelijk zin om in Witheet te beginnen, al 'moesten' er eerst nog een paar andere boeken uitgelezen worden.

Een hele tijd geleden raadde iemand mij al boeken van Armentrout aan, maar ik had er tot dusver nooit een gelezen. Overigens wel onder haar pseudoniem J. Lynn, maar dat zijn geen paranormale boeken, maar romans.

Waar gaat het boek over:

Het boek gaat over Layla, zeventien jaar, half Wachter, half demon. Ze groeit op bij de Wachters en leeft als een van hen, alhoewel ze niet hun gave om te veranderen (in een waterspuwer?!) heeft. Daarom is haar klus het markeren van demonen, zodat die 's nachts gemakkelijker gevonden kunnen worden door de Wachters. Die opdracht kan ze uitvoeren, omdat ze zielen kan zien, en aangezien demonen geen ziel hebben, zijn die er door haar gemakkelijk uit te pikken.

Haar demonenkant is taboe bij de Wachters, terwijl ze dat toch voor de helft is. Haar demonenhelft is deel van haar, van wie ze is en is van invloed op haar leven. 
Zo hunkert ze bijvoorbeeld naar pure of juist duistere zielen. Ze zou graag zo dicht bij iemand met zo'n ziel komen, dat ze die ziel in zich op kan nemen. Maar dan zou de eigenaar van de ziel het niet overleven.

Een jongen kussen zou ze nooit kunnen. ook Zayne niet, de Wachter op wie ze stiekem verliefd is.
En dan duikt Roth op, een erg knappe, maar gevaarlijke demon. Hij wil haar wel meenemen op een (levensgevaarlijke) ontdekkingstocht naar haar demonenhelft...

"'Je woont bij de wezens die verplicht zijn om je zonder pardon te doden. Een van hen heeft het al geprobeerd en wie weet hoeveel meer datzelfde lot willen voor jou? Je wilt waarschijnlijk al je hele leven net zo zijn als zij, wetend dat dat nooit zal kunnen. En het enige wat je nog hebt van je echte familie, is een ring die hoort bij het deel van jou dat je weigert te erkennen.'"


Mijn mening:

Vanaf het eerste hoofdstuk zat ik goed in het verhaal. Het was ook gelijk duidelijk met wat voor soort boek ik te maken had. De demonen vlogen me om de oren.

Die actie gaat niet het hele boek door, maar komt en gaat. De zoektocht van Layla naar zichzelf is minstens zo belangrijk, net als de spanning tussen Layla en Zayne/Roth.

De in- en uitwendige strijd tussen goed en kwaad is steeds aanwezig. Het blijkt allemaal niet zo zwart-wit  te zijn als het Layla altijd geleerd is door de Wachters.

Behalve spannend en romantisch zaten er ook best vaak grappige uitspraken in het verhaal. Met name van Roth, die overigens ook erg leuke tatoeages heeft...

"'Je werd bijna afgeragd door een taxi. En als je afgeragd wilt worden, wil ik je met alle plezier mijn diensten aanbieden. Ik kan je beloven dat ik een stuk -' 

'Waag het niet om die zin af te maken.' 

'Het was maar een aanbod.'


In mei komt het volgende deel in de serie uit, genaamd Steenkoud. Even geduld nog dus.
Er is al wel een prequel als e-book beschikbaar, Bitterzoet. daarin kun je kennis maken met de wereld van Layla.
Ik weet nog niet of ik die ga lezen. Dit boek ging ook vooral over de wereld van Layla. Het lijkt mij leuker om voor de verandering vanuit het perspectief van Zayne of Roth te lezen, maar ach, voor 2 euro is het niet zo'n probleem als ik hem niet geweldig zal vinden.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De Dark Elements 1 - WitheetTitel: Witheet
auteur: Jennifer L. Armentrout
Originele titel: White hot kiss
vertaling: Marjet Schumacher
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 0940 7
aantal pagina's: 414
verschijningsdatum: februari 2016

Koop bij bol.com


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten