Boeken algemeen

dinsdag 13 mei 2014

Kiezen is moeilijk #4

Eens in de zoveel tijd zet ik wat nieuwe boeken op mijn e-reader die ik dan natuurlijk ook van plan ben te gaan lezen. Uiteindelijk blijven veel van die boeken ongelezen op mijn e-reader staan. Ik wil ze dan niet verwijderen, omdat ik toch ooit het idee had dat het goede boeken moesten zijn. Dat was vast niet voor niks.

In deze editie van Kiezen is moeilijk heb ik drie boeken die al een hele tijd op mijn e-reader staan op een rijtje gezet. Aan jullie de keus welke ik ga lezen.

In de derde editie van Kiezen is moeilijk had het boek Zusje van Rosamund Lupton de meeste stemmen gekregen. Ik heb het boek gelezen, zij het in het begin met moeite en ben daar erg blij mee. Zonder jullie stemmen was ik dat boek waarschijnlijk nooit gaan lezen.

Dus, kom maar op, en laat me weten welk boek ik zal gaan lezen. Hetzij omdat je het al gelezen hebt en je het een aanrader vindt, hetzij omdat je er zelf benieuwd naar bent en er graag een recensie over wil gaan lezen.
Stemmen kan rechts op de website. Via mobiel moet je eerst even overschakelen naar de internetversie.


BZRK - Michael Grant
Charles en Benjamin Armstrong streven maar één doel na: een perfecte wereld zonder wreedheden. Het begin van een ware utopie ligt in hun handen. Maar de manier waarop ze dit ogenschijnlijk nobele plan tot uitvoering brengen, is angstaanjagend. Met microscopisch kleine robotjes - nanobots - manipuleren de Armstrongs de hersenen van alle mensen, zodat de wereld als één brein zal functioneren. Iedereen zal zijn vrije wil verliezen en alles zal in handen liggen van de twee broers.
De guerrillagroep BZRK weet waar Charles en Benjamin mee bezig zijn en wil voorkomen dat hun utopie werkelijkheid wordt. BZRK vecht voor het recht om fouten te maken, het recht om menselijk te zijn. Met biologische bots gaan zij de strijd met de nanobots van de Armstrongs aan en proberen zo de mensheid te redden. Maar wat als waanzin overwint?
(bron: Goodreads.com)



Maandagskinderen - Arnaldur Indridason
In Reykjavík pleegt de veertigjarige patiënt Daniel zelfmoord in een inrichting. Vrijwel gelijktijdig komt een bejaarde leraar bij een brand om het leven. Deze beide gevallen houden verband met elkaar, want de leraar heeft Daniel in de jaren zestig lesgegeven en heeft hem pasgeleden weer opgezocht in het ziekenhuis.
Aan inspecteur Erlendur en zijn kompaan Sigurđur Óli de taak om de achtergronden van beide zaken te onderzoeken. Ook de broer van Daniel begint naspeuringen te doen. Onafhankelijk van elkaar komen ze tot gruwelijke conclusies.
(bron: Goodreads.com)







Zeven dagen zonder - Monika Peetz
De vijf vriendinnen Eva, Judith, Kiki, Estelle en Caroline zien elkaar iedere eerste dinsdag van de maand in het Franse restaurant Le Jardin. Ze nemen een gemeenschappelijk besluit: samen onthaasten, ontslakken en afvallen is het devies.

Voor hun jaarlijkse uitstapje gaan ze naar het afgelegen kasteelhotel Achenkirch om lichaam en geest in balans te brengen. Zeven dagen zonder afleiding: geen telefoon, geen internet, geen mannen, geen familieverplichtingen of werkdruk.

Helaas ook zeven dagen zonder eten. In theorie dan. Knagende honger, starre regels en meegereisde problemen leiden tot steeds nieuwe uitvluchten en ondermijnen iedere kuur.

In plaats van ontspanning is er sprake van misverstanden, strijd en slapeloze nachten. Eva staat de zwaarste beproeving te wachten: achter de dikke vestingmuren gaat ze op zoek naar haar vader.
Ze ontdekt echter dat je bepaalde familiegeheimen beter kunt laten rusten.
(bron: Goodreads.com)
Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten