Boeken algemeen

donderdag 29 mei 2014

TTT: Top 10 boeken die ik nog uit wil lezen

Iedere donderdag organiseert The Lady Library de Top Ten Thursday. Ik heb de posts daar al vaak van voorbij zien komen, maar nog niet eerder heb ik zelf meegedaan.
Bij deze dus een keertje wel.
Top 10 boeken die ik nog uit wil lezen... Best een lastige. Het zijn er namelijk veel meer dan tien.

Maargoed, ik zal gemakkelijk beginnen. En wel met de boeken die ik al aan het lezen ben en die ik het liefst aankomend weekend nog uitgelezen wil hebben.
Voor het eerst sinds tijden ben ik in twee boeken tegelijk bezig.

Image and video hosting by TinyPic1. City of Heavenly fire - Cassandra Clare.
Dit is het zesde en laatste deel van The Mortal Instruments. Als je de boeken niet hebt gelezen, heb je misschien wel van de film gehoord. Een supergave serie.
Ik kon dit boek niet laten liggen tot ik het andere boek, waar ik nog maar net in begonnen was, uit had gelezen.



Image and video hosting by TinyPic

2. De zomer aan het meer - Erica James.
Dit boek ben ik aan het lezen voor de Chicklit leesclub. Het is de bedoeling dat ik die volgende week wel uit heb. Ik ben op pagina 75 van 429. Ik heb dus nog wel even te gaan. Maar tot nu toe is het een leuk verhaal, dus dat komt vast wel goed.




Image and video hosting by TinyPic
3. Maandagskinderen - Arnaldur Indridason
Dit boek ga ik lezen omdat het de meeste stemmen heeft gekregen in mijn vierde editie van Kiezen is moeilijk. En, eerlijk is eerlijk, als ik dan een boek laat kiezen, moet ik die natuurlijk wel gaan lezen :-).



Image and video hosting by TinyPic



4. Clockwork Princess - Cassandra Clare
Deze staat al heel lang op mijn e-reader. Het is deel 3 van The Infernal Devices. Een serie die chronologisch vooraf gaat aan The Mortal Instruments. Deel 1 en 2 vond ik heel leuk om te lezen, maar toen ik aan deze toe was had ik even geen zin meer om in het Engels te lezen. Ik heb nu met City of Heavenly fire de smaak weer te pakken, dus wellicht ga ik dit boek deze zomer nog wel lezen.
Image and video hosting by TinyPic



5. Het spel van de engel - Carlos Ruiz Záfon
Ook een volgend deel van een serie waar ik ooit in ben begonnen. Het kerkhof der vergeten boeken. Deel 1 vond ik heel mooi, maar ik ben vervolgens nooit in het volgende deel begonnen.


Image and video hosting by TinyPic



6. De gevangene van de hemel - Carlos Ruiz Záfon
Tja, als ik deel 2 dan uit heb, wil ik deel 3 ook nog wel lezen ;-).




Image and video hosting by TinyPic



7. BZRK - Michael Grant
Omdat ik de Gone serie van Michael Grant heel goed vond, misschien nog wel beter dan The Mortal Instruments, staat dit boek van dezelfde schrijver ook al een tijdje op mijn leeslijst.
Als je me vraagt te kiezen welke van de series ik beter vind, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik heb geen idee. Ze zijn alletwee Super.
Image and video hosting by TinyPic

8. Alex - Pierre LeMaitre
Dit boek heb ik al een tijdje terug van Xander Uitgevers gekregen om een recensie over te schrijven, maar er waren steeds andere boeken die voor gingen. Waaronder ook veel recensieboeken.
Deze staat slechts op nummer 8 in deze top tien, hij gaat wel veel eerder gelezen worden. Zeker ook deze zomer nog.
Image and video hosting by TinyPic


9. Crave the night - Lara Adrian
Image and video hosting by TinyPicHet duurt nu volgens mij nog 9 weken voordat dit boek verkrijgbaar is. Vandaar dat ik hem op nummer 9 gezet heb. Het is deel 12 van de Midnight Breed serie. De eerste delen zijn in het Nederlands verkrijgbaar. De rest nog niet. Ik zag wel dat er laatst weer een deel vertaald was. Ik weet zo niet welke. Ik heb me er niet zo in verdiept, omdat ik hem toch al gelezen had.
Als je van vampiers en erotische boeken houdt, moet je deze serie zeker gaan lezen.


10. Zes maanden zonder - Charlotte De Monchy
En als laatste een boek dat ik puur en alleen op mijn leeslijstje gezet heb omdat ik er zulke leuke recensies over gelezen heb. Ik hoop dat ik het boek net zo leuk vind als de andere lezers die hem gelezen hebben.







Zo, dat was mijn lijstje. Ik dacht: Dat doe ik wel even, maar het samenstellen van dit lijstje heeft me nog flink wat tijd gekost. Maar wel leuk en handig om het voor mezelf ook weer even inzichtelijk te maken :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten