Boeken algemeen

zaterdag 17 oktober 2015

Het korte tweede leven van Bree Tanner | Een Eclips Novelle (Twilight #3,5) - Stephenie Meyer

Ik heb gemerkt dat ik niet zo van het herlezen van boeken houd, maar na het lezen van dit boek heb ik zin om de Twilight-serie opnieuw te gaan lezen.

'Helaas' liggen er nog heel veel andere boeken op stapel, dus voorlopig zit het er niet in. (Dat is denk ik ook gelijk het probleem bij het herlezen van boeken. Er zijn iedere keer zoveel nieuwe boeken die me nieuwsgierig maken...) De films staan op Netflix, misschien dat ik die later vandaag nog ga kijken :-). (Daar gaat mijn voornemen om deze maand geen Netflix te kijken.)

In Het korte tweede leven van Bree Tanner wordt een personage dat maar heel even naar voren komt in Eclips verder uitgelicht. De titel zegt het al, dat gaat natuurlijk om Bree Tanner.
Ik herinnerde me haar niet echt meer uit Eclips. Het is dan ook al erg lang geleden dat ik de Twilight-serie las, maar met het lezen van dit boek is de herinnering aan Bree wel weer opgedoken.

Bree is als mens door Riley meegelokt om veranderd te worden in een vampier. Riley is een leger van nieuwelingen aan het opzetten om een opdracht voor hun maker uit te voeren.
Om dat verborgen te houden liegt hij zijn legertje vampiers voor, maar Bree en Diego krijgen door dat hij niet eerlijk is.
Voordat ze er met z'n tweeën vandoor kunnen gaan, worden ze uit elkaar gehaald en is het maar de vraag of het ze lukt om weer bij elkaar te komen.
In de tussentijd probeert Bree zoveel mogelijk op de achtergrond te blijven.
Dat lukt met behulp van Fred tot de confrontatie met de Cullens en de Volturi die ook in Eclips besproken wordt.

Ookal weet je als lezer dat Bree het er niet levend vanaf zal brengen, toch is het boeiend om over haar leven als vampier te lezen.

Vorige maand won ik dit boek in de facebookgroep 'Boekenverslinders'. Nogmaals bedankt, Manon!
Boekenverslinders heeft inmiddels meer dan 5000 leden en volgens mij kan er nog meer bij! 
Het enige kritiek wat ik over deze groep hoor is dat leden er veel te veel leuke boeken door ontdekken en kopen ;-).

8103152Titel: Het korte tweede leven Bree Tanner
auteur: Stephenie Meyer
Originele titel: The short second life of Bree Tanner | An Eclips Novella
vertaling: Maria Postema
uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978 90 475 1549 4
aantal pagina's: 186
verschijningsdatum: juni 2010




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten