Boeken algemeen

dinsdag 8 juli 2014

Kiezen is moeilijk #5 - De Uitslag

Update 13-07-2014: Inmiddels staat mijn recensie van Zac en Mia online. Klik hier om hem te lezen.

Update 10-07-2014: Het boek waar het vaakst op gestemd is, is Zac & Mia. Het verschil met De Campus was maar 1 stem. 
Dat maakt dat ik, zodra ik het boek waar ik nu mee bezig ben uit heb, Zac & Mia ga lezen,
Maar omdat het verschil maar zo klein was ga ik heel binnenkort ook De Campus lezen.

Allemaal bedankt voor het meedenken!!

Ook voor de vijfde keer vind ik het leuk om aan jullie de keus te laten welk boek ik hierna zal gaan lezen.
En dit keer bedoel ik ook echt na het boek waar ik nu in aan het lezen ben. Dus deze week nog.

Ditmaal heb ik er een aantal boeken bij die ik van de bieb geleend heb.
Ik zou het erg leuk vinden als je je stem uitbrengt. (Rechts van deze post.) Stemmen kan tot donderdagavond (10 juli). Als je me op Twitter volgt kun je daar de uitslag dan ook lezen.

Waar kun je uit kiezen?

Zac & MiaZac & Mia - A.J. Betts
Een boek waar ik veel recensies over ben tegengekomen en waar ik erg nieuwsgierig naar geworden ben.

De laatste persoon die Zac had verwacht in de kamer naast die van hem, is een meisje zoals Mia: boos, snel op haar teentjes getrapt en met een twijfelachtige muzieksmaak. In de ‘echte’ wereld zou hij nooit bevriend met haar (willen) raken. Maar in het ziekenhuis gelden andere regels, en wat begint met kloppen op de muur, leidt tot een briefje – en ten slotte tot een vriendschap die ze allebei niet aan hadden zien komen.

Je hebt moed nodig in het ziekenhuis; een ander soort moed dan in de gewone wereld. In een van deze werelden heeft Zac Mia nodig. En in de andere wereld heeft Mia Zac nodig. Of misschien hebben ze elkaar allebei nodig, voor veel langer dan ze in eerste instantie denken.


De campusDe Campus - Nathalie Pagie
Cleo van Laerhoven gaat vijf maanden studeren aan de University of Alberta in Canada. Ze heeft het aanvankelijk enorm naar haar zin, tot een van Cleoâ s docentes op een ochtend dood wordt aangetroffen. De politie denkt in eerste instantie aan zelfmoord. Maar als korte tijd later ook haar assistente op gruwelijke wijze sterft, wordt er een moordonderzoek gestart en slaat de sfeer op de campus om.En niet alleen de sfeer: na een prachtige Indian summer verdwijnt de wereld onder een dik pak sneeuw en daalt de temperatuur tot ver onder het vriespunt. Cleo raakt verstrikt in een web van intriges, waarin niemand is wie hij lijkt te zijn. Lukt het haar de Canadese kou te trotseren en de campus levend te verlaten?

Olijven met oreganoOlijven met Oregano - Nicky Pellegrino
Rosie, Addolorata, Lou en Toni huren elke drie jaar een villa in een warm land. De jaren verstrijken en de Villa Girls houden vol, of het leven nu meezit of niet. Als de vier naar Italië afreizen ontmoeten ze daar Enzo, en Rosie wordt halsoverkop verliefd. Maar Enzo blijkt zo zijn geheimen te hebben, en Rosie komt thuis met een gebroken hart. Ze denkt zeker te weten dat ze hem nooit meer zal zien. Maar het lot bepaalt anders - een handje geholpen door haar vriendinnen..





Follow on Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. olijven met oregano lijkt me wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de rechterkant van mijn website kun je je stem uitbrengen Esther. Ik zou het leuk vinden als ik daar je stem mee kan tellen. Dankjewel :-).

      Verwijderen
  2. Ik zou gaan voor Zac & Mia de andere boeken lijken me ook leuk, maar ik heb dat boek zelf ook al gelezen. Dus ik weet dat het een leuk boek is ( vind ik tenminste )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zac & Mia ga ik sowieso binnenkort wel lezen. Is het niet deze week, dan is het de volgende week, maar dat geldt ook voor de andere twee boeken haha :-).

      Verwijderen
  3. Ik heb op Olijven met oregano gestemd, lijkt me een fijn zomerboek.

    BeantwoordenVerwijderen